Vanmiddag, dochter zat TV te kijken, ineens dit.
Blijft er nu in zitten.
bij opstarten licht Philips Logo goed op, maar binnen 1 minuut schiet de TV hier in, waarbij af en toe het beeld heel even goed ververst, maar diect weer in deze fout schiet.
Ook bij het testbeeld uit het menu, dus het komt niet vanuit de ontvanger of HDMI.
Waar moet ik dit zoeken, is dit te verhelpen ?

Ok dank.
nu nog zo'n C25M000000S001 zien te vinden ergens ...

nieuwe gevonden, de enige die ik kon vinden was deze
Hoge prijs en ook nog eens 7,95 om dit in een doosje van 20x20x15cm te versturen !!

maar zit er in :

gevolg.. helemaal geen beeld meer, ook niet het opstart Philips logo !
je ziet de backlites oplichten en de ambilight gaat aan, maar dat is het..

moet ik die TV nu weggooien door een zo'n klein k*t SMD gevalletje... ?!

goed om geplaatst en geen sluiting tussen pootjes?? Kan ook te lang verhit zijn geweest en dan wederom stuk.. nee hoor weggooien is zonde..

gemeten of er geen sluiting is.
oude verwijderd met hete lucht, was er zo af.
eilandjes schoongemaakt met litze, 1 eiland beetje tin er op.

dat eiland warm maken, ding laten zakken en zit vast.
de andere even aan tippen met druppeltje tin.

nagemeten of er connectie is, die is er en er is geen sluiting.

kan niet echt een 12nc nummer vinden van dat bordje, anders is dat nog een optie om dat hele bordje te vervangen.

goed om geplaatst ? er is geen voor of achterkant te identificeren, ik kan m nog wel eens omdraaien ?

[Bericht gewijzigd door dijkmane op (11%)]

Staat alweer een half uurtje te draaien
op zn kop, om te testen, moet de achterkant er nog op schroeven.

Resonator er weer afgehaald en nader bekeken.
is een ceramisch blokje waar vertinde banden overheen lopen, de buitenste 2 helemaal rondom, de binnenste is onderbroken aan 1 kant, die kant heb ik nu naar het IC gericht zitten, deze zat rechts.

Als ie t nu nog een paar jaartjes uithoudt, vind ik t goed.

productiedatum TV is 08-2011

Het bordje heeft een sharpnummer. RUNTKxxxxxxxx waarbij de laatste tekens gestempeld en belangrijk zijn.

Fixpart dropshipt dit kristal vanuit het magazijn van Aswo. Daar kost het 1,45. Het verschil in prijs is vrijwel 100% marginale winst voor Fixpart - ze hoeven er zelf geen handelingen voor te verrichten anders dan te bestaan. Dit soort bestellinkjes verzorg ik zelf ook gerust handmatig als ik er zo nu en dan een forumlid mee kan helpen, en dan tegen een lagere marge. Alleen die verzendkosten kom je niet omheen. Ik reken zelf altijd 4,95 voor een commerciële verzending tot 1kg, maar Aswo dropshipt niet voor minder dan 7,95.

Hoe dan ook, het zou toch moeten werken op deze manier. Heb je het middelste "pootje" ook goed gesoldeerd?

EDIT: gekruiste posts, het probleem is dus verholpen door de resonator er opnieuw en anders op te zetten.

De oude viel in 2 stukken toen ik de pincet er op zette, dus daar kon ik niet meer aan zien hoe deze zat.
Die was ook bijna zwart van kleur, de nieuwe is licht grijs.

De verzendkosten slaan echt nergens op, een zakje met een SMD component er in, versturen in (bijna) een schoenendoos!
dat had makkelijk in een enveloppe gekund voor 1 euro.
Klagen heeft geen zin, want akkoord gegaan met... etc.

nou ja, voor 14 euro heb ik weer een TV die t doet

Zoiets kun je als postorderbedrijf niet in een enveloppe verzenden. Behalve de kans op platwalsen, is er geen enkel bewijs dat het onderdeel is verzonden of aangekomen. Dat snap ik dus wel en kan ik ook volmondig onderbouwen.

Als ik zelf ga rekenen aan mijn eigen verkopen, dan kom ik op realistische verzendkosten van 4,95. Vaak kom ik daarmee ruim uit als het in een brievenbusdoosje kan, soms is het te krap en kost de kale verzending me al tussen de 5 en 6 euro. Verder druk ik de kosten door vulmaterialen te recyclen.

De 7,95 die Aswo vraagt is hoger, maar zeker niet onrealistisch. Zelfs als zij hun magazijn zouden inrichten op brievenbusverzending, is het maar de vraag of het veel goedkoper kan. Het is vooral makkelijker voor de ontvanger.

Ik denk dat het aanstootgevende van de prijs die jij voor de resonator kwijt was, vooral zit in de olympischespelenwaardige koprol die het onderdeeltje zelf gemaakt heeft.

En zelfs dan is er nog wel een excuus te bedenken: retourrecht. Fixpart is de eindverantwoordelijke richting de consument en rekent daar ook voor. Waarschijnlijk ruimschoots meer dan het ze kost, maar dus ook niet helemaal zonder reden.

En inderdaad onder de streep is 14 euro ook weer niet duur om een nog vrij mooie TV weer spelend te krijgen.

Gelukkig!! Ja de resonantors breken IDD vaak in tweeen.. Maargoed eind goed, al goed!!