Mijn dochter heeft een Nissan Note gekocht uit 2012. De display van de radio werkt niet. Een keer was het even zichtbaar maar het verdween weer. Onder het stuur zit een zekeringenkastje, die van de audio was nog goed. De radio heeft geen afneembaar front

Welkom op het forum.

Er van uit gaande dat de radio gewoon werkt zou mijn eerste gedachte zijn dat de strip tussen LCD en print de boosdoener is. Maar dan zou het display aanvankelijk gedeeltelijk uit vallen.

Speelt de radio wel?
Werken de bedieningstoetsen?
Valt het display volledig uit?
Werkt de achtergrondverlichting?

Of is het misschien geen LCD display......

Je geeft wel heel weinig informatie om iets mee te kunnen...

Welk type auto radio zit er in?
Is bekend onder welke omstandigheden hij het heel even deed?
Als je drukt op het front of display terwijl hij aanstaat, wordt het dan soms beter?
Werkt de radio verder wel naar behoren?

Ben je in staat de radio uit te bouwen en uit elkaar te halen? Zo nee, zijn we snel klaar vrees ik. Ik denk niet dat dit een (extern) bekabelingskwestie is.

Als ik mijn glazen bol gebruik zeg ik: slecht contact en/of slechte voeding

[ik zie wat overlap :-) ]

Even voor de zekerheid, ze gebruikt geen polariserende zonnebril ?

Op 31 augustus 2023 12:02:41 schreef fred101:
Even voor de zekerheid, ze gebruikt geen polariserende zonnebril ?

Nee hoor, zonder bril is het ook niet te zien

Op 31 augustus 2023 11:55:04 schreef Brightnoise:
Welkom op het forum.

Er van uit gaande dat de radio gewoon werkt zou mijn eerste gedachte zijn dat de strip tussen LCD en print de boosdoener is. Maar dan zou het display aanvankelijk gedeeltelijk uit vallen.

Speelt de radio wel?
Werken de bedieningstoetsen?
Valt het display volledig uit?
Werkt de achtergrondverlichting?

Of is het misschien geen LCD display......

Het display doet het een heel enkele keer wel en dan ook helemaal goed. Radio speelt prima, alles werkt verder naar behoren, achtergrondverlichting werkt ook

Deze?

Die modellen lcd's werden nogal heet door de background verlichting. (Philips had die ook in sommige apparaten)
Er zal inderdaad wel wat los zijn gekomen door het steeds opwarmen en afkoelen...

Doorgaans is gewoon de backlight zelf stuk, in elk geval als het gloeilampjes zijn.

kwestie van zaklamp erop schijnen, zie je dan iets van beeld is de achtergrondverlichting gewoon stuk. een wagen uit 2012 heeft nog best kans op gloeilampjes achter dat display.