Bij aanzetten toestel krijg ik volgende 2 schermen (zie foto) pcb rechts achteraan uitgehaald niets optisch verkeerd te zien. Maar als ik kijk op de website van Bosch zie ik maar 1 print rechts, in het echt bij mij twee printen. Dus ik heb het vermoeden dat het in de voorste print rechts zit. Maar voordat ik verder ga, iemand hier deze fout al gezien? Misschien iemand voor mij paneel al veranderd. Kan mij iemand zeggen Wtw87560fg is dit een model vd home professional reeks of niet? Print vooraan rechts is duidelijk een vermogen print maar vind die dus niet terug op de onderdelen lijst

Is die andere print met een grote koelplaat? Dan is het de frequentiesturing.

Home en professional in 1 zin. Dat moet een leuke marketing truuk zijn maar daar zijn ze uiteraard toe in staat.

Idd grote koelplaat de print vooraan rechts, ik vermoed ook dat dit een frequentiesturing zal zijn. Iemand het juiste schema van dit toestel? Als ik op de Bosch website kijk voor onderdelen staat deze print er niet bij, fout bij Bosch of iemand voor mij geeft er een verkeerd front paneel opgezet? (achteraan is ook sticker verdwenen) Dus als ik op de on/off knop druk krijg ik eerst dat"bosch scherm" en daarna dat mededelingscherm en daarna valt alles uit. Dus waarschijnlijk ergens een voedingsprobleem

Idd grote koelplaat de print vooraan rechts, ik vermoed ook dat dit een frequentiesturing zal zijn. Iemand het juiste schema van dit toestel? Als ik op de Bosch website kijk voor onderdelen staat deze print er niet bij, fout bij Bosch of iemand voor mij geeft er een verkeerd front paneel opgezet? (achteraan is ook sticker verdwenen) Dus als ik op de on/off knop druk krijg ik eerst dat"bosch scherm" en daarna dat mededelingscherm en daarna valt alles uit. Dus waarschijnlijk ergens een voedingsprobleem

Op 4 september 2023 21:52:30 schreef willyx11:

Achteraan staat ook een sticker. Welk type staat daar op? De schema's hebben ook geen frequentiesturing.

Ik ken deze drogers wel en als je de print met koelblok ( sturing compressor) losneemt komt Error 54 na enige tijd draaien, het beste is zowizo om de grote elco te vernieuwen: is een erg zwak punt!. wat bij jou het probleem is, komt uit de vermogensprint waarop de relais zitten en mogelijk dat er 1 van stuk is een aardsluiting heeft gemaakt...

Weet U nog welk relais problemen gaf? Op deze print meten de spoelen van de grote relais allemaal +-220 ohm en tov het open kontakt +-10 kohm
Bij de kleine relais spoelwaarde bij allemaal +-400 ohm en tov open kontakt oneindig
Alles gemeten in circuit

Of bedoeld U een relais op de print met de grote koelplaat ?

Ook alle periferie controleren op verlies. Het spoel vd water chasse bv. (Onder waterbak)

Weerstandswaarde afvoerpomp 160.ohm en oneindig tov chassis, ook meet probes oneindig tov chassis.
Ondertussen tweede pcb verwijderd, Elco 680uF/400V gemeten geeft 662uF, maar voor de zekerheid al besteld om te vervangen.
Beide printen zien er op het zicht optisch OK uit, nergens speuren van brandgeur of gebroken componenten te vinden.
Wat mij opviel bij het verwijderen vd afvoerpomp bleek bak onderaan kurkdroog te zijn, ook condenser en verdamper zijn volgens mij al gereinigd geweest. Iemand geeft volgens mij een verkeerd voorpaneel erop gezet zodat ik het juiste modelnummer niet kan weten nu, want op achterzijde is ticket zelfs verwijderd.
Iemand een bedradingschema van een professional home model? Gelijkaardig model Siemens WT48Y780
De medeling dat ik eventjes krijg op het scherm betekend dit dat de Electronica verlies naar de aarde ziet?

Zojuist info gevonden op een Duits forum, de fout zou kunnen liggen aan een defecte TNY266GN. Iemand dit al gehad?

Ik bedoel het elektromagneetspoel dat aan de waterbakschuif hangt

De tny is de voeding. Gaat dit stuk dan is alles dood. Tenzij het de tny vd frequentiesturing betreft.

Hoe ben je aan het nr gekomen? Staat er op de vermogenmodule (die achter de freq sturing) geen nrs? Mss dat we aan de hand daarvan het type kunnen vinden.

Ik zie dat je geen mail hebt om de info te sturen.

Ok ik zal die spoel ook eens nameten.
Ik heb dat Siemens model gevonden via het EGO nummer vd inverter module, gewoon via google.
Ik dacht ook probleem met TNY is toestel dood, maar toestel doet wel niet veel ook juist twee schermen en gedaan, en als je twee keer kort na elkaar probeert krijg je zelfs maar 1 scherm en gedaan, dus er word geen enkel relais bediend. Op dat Duits forum geeft dat iemand gemeld, en op dat zelfde forum staat er ook vermeld van het opzwellen vd 680uF/400V elco ( dan zou het toestel zeer slecht opwarmen, compressor word slecht gestuurd)

Mijn email staat vermeld in mijn profielgegevens moet ik ergens iets aanvinken zodat U het kan zien ?
Dus connection schema nog altijd welkom

Het mailadres staat voor ons niet zichtbaar.

Je kan een foutuitlezing, fout wissen of componenttest doen.

Hoe kan ik email adres zichtbaar maken ?
Geen kans om in service menu te gaan, zo snel valt toestel volledig uit

Ah! Hij valt dood. Dan kan het de tny zijn.

Optie: gegevens wijzigen
Dan aanvinken om zichtbaar te maken

[Bericht gewijzigd door EricN op (43%)]

TNY en elco zijn besteld, nu afwachten
Email is aangevinkt

Als de print los, dus niet aangesloten op je tafel ligt mag je geen spoel-contact overgang meten tussen alle relais, als jij 10K Okm meet, niet OK!!

Goed dat je zowizo de grote elco bestelt, die zijn echt een groot probleem!! De TNY, op de vermogensmodule of op de Inverter module?? De Invertermodule kent weinig TNY issues..

TNY op vermogenmodule ga ik vv (gevonden op Duits forum)
Die 10k meet ik ts relais spoel en kontakt, print is uit machine maar relais niet uit print. Bij 1 groot relais meet ik oneindig bij de andere grotere relais meet ik 10k telkens. Volgens dat Duits forum barst die elco en kan zelfs beginnen branden, daarom dat ik deze zeker mee vervang op inverterprint al is bij mij elco nog perfect goed van waarde en fysiek

Yep Ok, maar heb je gelijk een 105 Gr exemplaar genomen?? en bekend merk?

Natuurlijk 105gr type, elco staat dicht bij koelplaat ?. Heb één van Kemet, en één van Panasonic genomen

Op 7 september 2023 00:15:35 schreef willyx11:
Natuurlijk 105gr type, elco staat dicht bij koelplaat ?. Heb één van Kemet, en één van Panasonic genomen

de elco is dat grote ronde ding met de sticker erop, niet het grijze blokje tussen de elco en koelblok.

Idd zoals U dit noemt grote ding met sticker erop 680 uF 400V

Kemet is onbekend, doe dan de Panasonic maar.. Module kost een slordige 270 Euro, dus wees er zuinig op!