Het zal vermoedelijk een Mercedes zijn; ik heb er zelf één mét en zonder gehad dus ik kan vergelijken. Ik heb daar eens over zitten lezen en blijkt dat Burmester zich wat bezig heeft gehouden met de tuning/equalizing van het systeem, maar de componenten zelf zijn niet echt van Burmester. Hoogstwaarschijnlijk zijn de speakers gemaakt door Harman Kardon. Op basis van foto's waarbij men de standaardspeakers vergelijkt met de Burmester zie je trouwens maar weinig verschil.
Het klinkt beter dan het standaard systeem, maar dat komt voornamelijk door de tweede frontbass speaker (het standaard systeem heeft er enkel één aan de voeten van de passagier, bij het Burmester systeem zit er ook één aan de voeten van de bestuurder) die ook een apart versterkerkanaal hebben. Bij de standaardinstallatie zit de subwoofer mee op het kanaal links achter!
Daarnaast kan je ook een "3D effect" opzetten door de extra speakers, maar da's persoonlijke smaak. Ikzelf was daar minder van onder de indruk.
Het "kleine" Burmester systeem kostte in de C en E klasse ongeveer 850 eur en hoewel je voor dat geld een nog iets beter klinkend systeem kan laten inbouwen is gewoon de optie aantikken bij bestelling natuurlijk wel makkelijk.
Daarnaast kan je in de sedan (niet in de break) ook nog een "groot" Burmester systeem bestellen van een kleine 5.000 eur. Dat heb ik nog niet horen spelen.