Al maanden zit ik met het probleem dat ik de dynamo niet aan het laden krijg van mijn NSU Prinz 4 het gaat om een dynastart waarvan het anker stuk ging, de draden lieten los uit de collector en die vernielden dus ook de wikkelingen vh veld dus beide vervangen voor gebruikte, kan nu wel weer starten en de motor loopt ook weer maar de laadstroomlamp blijft branden en wat ik ook probeer het word niet anders, inmiddels een andere spanningsregelaar op de kop getikt wat een nieuwe zou moeten zijn, het kapje is nog verzegeld dus is nooit los geweest zo te zien maar dat is dan ook het enigste positieve eraan.
Nu was mijn vraag wie mij helder kan uitleggen wat hier aan de hand is en hoe krijg ik hem aan het laden, er zal toch eerst een stroompje door het anker of veld gestuurd moeten worden voor er echt geladen word maar hoe??
hierbij het schema: http://www.nsu4.nl/artikelentechniek/2e1204elektrischschema.html
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, als ik meet kan ik nergens een onderbreking meten in geen enkele spoel of weerstand, helaas weet ik de weerstandwaardes er niet van dat maakt alles wel een beetje moeilijker.
Met vrgr. Louis