Beste forumleden,

Ik heb een vraag over een afstandsbediening van een begrenzer op mijn brommer.

Het zou handig zijn om deze afstandsbediening te klonen op mijn telefoon.

Ik heb veel gezien over zo’n klein Chinees apperaatje dat dat doet maar ik vraag nu aan jullie of dat mogelijk is om met je telefoon te doen, vooral omdat ik een auto heb die ik ook met mijn telefoon kan ontgrendelen dacht ik dat dat ook wel eens zou kunnen met mijn begrenzertje.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Groet Abel

Komt een beetje illegaal over. Begrenzers zijn er voor de veiligheid (van anderen)!

zal wel een 433MHz afstandsbediening zijn, iets wat een telefoon niet uit kan zenden

Ik geloof dat posten over brommers opvoeren volgens de forumregels toegelaten is, zo niet dan zal een moderator zich er wel over ontfermen.

Bij de auto zal het wel via internet of bluetooth werken? Hangt een beetje van de auto af denk ik.

Een 433MHz afstandsbediening (zeg maar model garagedeuropener) klonen op een telefoon zal niet lukken, maar je zou een begrenzer kunnen zoeken die bijvoorbeeld met bluetooth werkt. Nadeel: als een agent op zijn telefoon kijkt dan ziet hij die, dus let op de naam.

Op 1 oktober 2023 18:32:56 schreef maartenbakker:
Nadeel: als een agent op zijn telefoon kijkt dan ziet hij die, dus let op de naam.

Ja want een brommer die veel te hard voorbij komt scheuren, en ineens keurig 45 rijdt nadat hij de politie agent ziet wekt zoiezo geen argwaan?

hoe naïef denk je dat die mensen zijn, hele begrenzers zijn nutteloos tegen agenten
je hoort al aan het geluid wat het ding maakt dat er een begrenzer op zit

Begrijp maar weinig van dit topic.

Wat is een begrenzer en wat doet dat en waarom zou je dat met je telefoon moeten kunnen bedienen?

De eerste indruk die ik hiervan heb is dat het de snelheid begrenst. Maar is dat niet altijd een schroefje ergens in de carb of gashendel. Of praten we hier over een elektrische brommer. Elektrische brommers brommen niet en zijn dus geen brommers. Vandaar dat ik denk aan een benzine exemplaar en de carburateur.

En omdat je tijdens het brommen de telefoon niet mag gebruiken lijkt me het bedienen van de brommer met je telefoon niet meest handige optie. Misschien kun je ook het stuur, de rem, de versnelling en de gashendel wel met je telefoon bedienen. Dan heb je een soort van drone brommer gemaakt.

Enige verduidelijking zou in elk geval welkom zijn.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op (23%)]

Auto's doen dit vaak via 4G wat betreft telefoons. Zo'n brommerdoosje zal eerder 433 of 868MHz zijn. Klonen kan soms eenvoudig met 'kastjes' maar bij autosleutels en garagedeuren kan dit niet, elke keer is de code anders.

Voor degene die het niet begrijpen:

9 van de 10 keuringen gaan middels een opgestelde 'fuik'. Motoragenten halen je terug als je wegpiept,maar als je met 70 aankomt is dit niet zomaar officieel gemeten. Voordat je brommer op de rollenbank staat druk je op een knopje in je zak en voila, de brommer doet maar 30 of 45. De ontsteking of zelfs injectie wordt dan bijgeregeld.

En de agent snapt dat dit niet klopt, en geeft je de keuze, je begrenzer afzetten, of je brommer wordt in beslag genomen en uit elkaar gehaald

een begrenzer op mijn brommer

deze afstandsbediening

Meer informatie over beide helpt om een passend antwoord te geven.

Tevens:

zo’n klein Chinees apperaatje

Waar heb je het precies over?

[Bericht gewijzigd door OPTOdesign op (24%)]

Een begrenzer zorgt ervoor dat het toerental niet boven een X aantal toeren komt zodat de bromfiets niet harder kan dan bijvoorbeeld 45 kilometer per uur.

En de TS wil die met zijn telefoon of afstand bediening aan en uit kunnen zetten.

En dit zal een elektronische begrenzer zijn die de ontsteking min of meer ontregeld.

Dat geeft je dan gelijk 2 prenten: 1 voor te hard rijden en 1 voor telefoneren op de brommer... :)

dit is allemaal een beetje uit de hand gelopen. Mijn zoon had een of ander flipper zero apparaatje zien langskomen op social media die een frequentie van een afstandsbediening kon kopiëren. Ik vraag over de begrenzer omdat het me handig leek dat ik niet de hele tijd dat kleine afstandsbedieninkje kwijt raakte. Die begrenzer is trouwens omdat ik er soms nog oprij en motorisch dingen allemaal aan het veranderen ben om hem naar a1 te keuren omdat mijn zoon nu voor zijn a1 rijbewijs gaat en dit zijn verjaardagscadeau wordt. Ik ga echt niet lopen kloten, zoals 80 rijden met een telefoon in m’n hand. Het gaat erom omdat ik dat ding de hele tijd kwijt ben en het suuupeer handig zou zijn om dat met mijn telefoon te verbinden.

Alvast bedankt als iemand een oplossing heeft

Groet abel

Het is om mee te beginnen handig als we het merk en type van de begrenzer weten en hoe zo een afstandsbediening eruit ziet.

Op 2 oktober 2023 00:37:25 schreef Abel2000:
Ik vraag over de begrenzer omdat het me handig leek dat ik niet de hele tijd dat kleine afstandsbedieninkje kwijt raakte.
...
Alvast bedankt als iemand een oplossing heeft

Groet abel

Plak die begrenzer aan je telefoon vast. Probleem opgelost.

Aan de opdruk te zien een 315MHz zender? (die mag in Nedeland niet gebruikt worden voor ISM)
Met een smartphone gaat sowieso niks worden: die zendt niet uit op die lage frequenties.

Op 2 oktober 2023 00:37:25 schreef Abel2000:
dit is allemaal een beetje uit de hand gelopen. Mijn zoon had een of ander flipper zero apparaatje zien langskomen op social media die een frequentie van een afstandsbediening kon kopiëren. Ik vraag over de begrenzer omdat het me handig leek dat ik niet de hele tijd dat kleine afstandsbedieninkje kwijt raakte. Die begrenzer is trouwens omdat ik er soms nog oprij en motorisch dingen allemaal aan het veranderen ben om hem naar a1 te keuren omdat mijn zoon nu voor zijn a1 rijbewijs gaat en dit zijn verjaardagscadeau wordt. Ik ga echt niet lopen kloten, zoals 80 rijden met een telefoon in m’n hand. Het gaat erom omdat ik dat ding de hele tijd kwijt ben en het suuupeer handig zou zijn om dat met mijn telefoon te verbinden.

Je hoeft het gebruik niet goed te praten, juist om dit soort redenen is het ontgrenzen van brommers hier bij mijn weten geen probleem.

Een Flipper Zero is een héél handig zakapparaatje waar je van alles mee kunt kopiëren, onderscheppen, etc. Die kan een hoop dingen die een mobieltje niet kan. Maar als je hem kwijtraakt wel duurder dan een afstandsbediening.

Die flipper zero was met een hoop hype in het nieuws een paar maanden terug. Alsof je vanaf scratch zomaar overal naar binnen loopt met dat ding. Nee hij kan een aantal toegangs-tokens copieren, zodat iemand, net als met een ouderwetse sleutel, als ie het origneel bezit een copie kan maken.

Maar goed. Terug over het orignele onderwerp: Ik ben het eens met de anderen: het ziet er naar uit dat het een 315/433/8xx MHz afstandsbediening is. Het is onwaarschijnlijk dat je telefoon dat kan.