Als ik t op Tweakers zet, dan zegt iedereen..Wat¨ zulke ouwe meuk ? Mar in de bios werkt muis en bord... opstart usb met de laatste ubuntu 22 LTS vers gemaakt... wordt herkend... kan m selecteren... try or install... en als t menu met taalkeuze komt is er geen toetsenbord f muis... nada... he dat hele bios scherm al van voor naar achter doorlopen... maar helaas... Mot ik dan eerst windows en dan weer ubuntu erop rammen ofzo ? Of n andere distro eerst ? pfft. De ssd is nieuw. e...
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Kun je een oudere versie van Ubuntu te pakken krijgen? De 22 zit vol problemen, het lijkt erop dat er een stel verse ontwikkelaars aan de slag zijn. Ik heb niets dan ellende, grote en kleine ongemakken, sedert ik op 22 LTS zit, 'k heb al spijt van de update.
T proberen waard 
edit. Oudere versie werkt ook niet. Hoop termen , maar geen live system ontdekt zegt wel genoeg. Gebruikt nu een ander appje om de boel op een usb te zetten en een live opstart medium te maken....
[Bericht gewijzigd door R1476 op (84%)]
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Andere smaak linux ook goed? Fedora heeft de beste out of the box ondersteuning voor hardware. Probeer die eens!
Ik heb een tijd lang geklooid met een of ander Asus mini laptopje waarvan de bios 32 bit is en de CPU 64 bit. Niks werkte, maar Fedora ging heel soepel.
echtepino
Word lid van de Benelux DX Club
Ik heb een ouwe ASUS laptop met Linux mint, werkt probleemloos.
https://linuxmint.com/
uiteindelijk een bootabl windows 10 usb rrin gezet, windows geladen zonder internet connectie en daarna direct de ubuntu live bootable usb erin en toen met nog een herstart installeerde ubuntu zonder probleem. Wilde graag de oplossing vermelden bij het probleem. Maar het is aan u, u mag dit terzijde leggen of aan het gesloten topic toevoegen zodat anderen er wellicht ook iets aan hebben. Aldus, , maar dan heb ik het toch aangebracht. dank u wel.