Beste collegae,
Ik loop een beetje vast met een PLC systeem.
In het kort.
Voor de besturing van (kerk)orgels heeft een toeleverancier een PLC systeem geleverd van Sigmatek.
Het bestaat uit een processor CCL 912 , koppelmodules CIC 011.
Ingangsmodules CDI 163 en outgangsmodules CTO 163.
Op internet is over dat spul weinig te vinden.
De leverancier is failiet. De orgelbouwer die het er in gezet heeft ook...
Nu komt de orgelbouwer bij mij, ik heb het weer aan de gang maar niet helemaal.
Wie heeft ervaring met dit spul of heeft doc over met name de processor en die CIC 011?
En is er software om te programmeren>?
Ja wij gebruiken Sigmatek op het werk, ik heb er wel wat ervaring mee.
Inderdaad een stukje minder gebruikt dan de gangbaardere PLC merken.
De software om te programmeren is Lasal Class 2, gratis te downloaden.
De Nederlandse distributeur(met goede ondersteuning/helpdesk) https://www.sigmacontrol.eu/
Heb je de sourcecode van het draaiende programma ook?
Anders kun je er vrij weinig mee, eventueel alleen een backup/restore maar dat zijn .plc files(image van complete CPU) en kun je uiteraard niet terug naar source krijgen.
Die processor en koppelmodule lijken wel vrij exotisch, ik kan er ook niet echt iets van vinden, misschien dat de support van Sigmacontrol nog manuals ervan heeft.
Dank je voor je antwoord.
Dat het een vreemde combinatie is verbaast mij niet heel erg.
Het duitse bedrijf Laukhuff leverde het destijds en die hadden wel meer wat afwijkende systemen al was de service wel heel goed.
Maar die hebben helaas het 200 jarig bestaan net niet meer gehaald.
Ik wacht even af of er nog iemand met deze exoot werkt en anders zal ik de importeur vragen hoe en wat.
Ik heb geen enkele backup of wat dan ook, en ook geen documentatie hoe het verder is geinstalleerd, dat heb ik zelf ruw uitgetekend.
De gene die het heeft geinstalleerd is ook niet meer in beeld.
Er was gisteren een busmodule kapot, een DIC 121.
Gelukkig heeft de orgelbouwe wel een doosje met wat reserveonderdelen dus het werkt weer, maar nog niet helemaal.
Dit systeem zit in veel meer orgels...