Hallo,

Ik heb een ultrasone niveaumeting van Otronic : https://www.otronic.nl/nl/ultrasone-afstandsensor-inbouw-zwart-sr04m-2… , zie bijlage

Werkt prima maar als ik de afgeschermde kabel die nu 2.5 meter is wil verlengen met 3 meter dan werkt de meting niet meer.
De afgeschermde kabel die ik er wil tussen zetten is kabel met opdruk:
bedea # 1076 NFR 5001 BA ___ made in Germany --- 90083209
Die 3 meter kabel wil ik er tussen zetten maar dan werkt de meting niet meer, ik krijg dan een constante uitlezing en reageer niet meer op het niveau.

Iemand enig idee?

Er zit nu een COAX kabel aan de sensor. En de kabel die je aangeeft krijg ik niet gevonden.

Het lijkt mij verstandiger om de digitale kant van de unit te verlengen: dan beïnvloed je daarmee het analoge signaal niet.

Mocht je toch persé de analoge kabel willen vervangen, dan zou ik er een stuk coax kabel tussen zetten van hetzelfde soort; maar dan ook met COAX connectors aansluiten. SMA of BNC bijvoorbeeld. Het nadeel is dat die connectors niet gemakkelijk te verbinden zijn zonder kennis en gereedschap.

Let bij het kopen op de impedantie: die moet matchen. Daarvoor moet je eens goed aangeven wat er op de originele kabel precies staat.

Dag elmowww,

Ik dacht echt dat dit een audiokabel was

Ik heb een foto bijgevoegd en op de kabel staat, gelukkig genoeg, het soort kabel namelijk:

2.5C-2V 75 ohm coaxial cable

Eerst die kabel en de connectoren zoeken dus.

Bedankt voor uw antwoord.

Ondertussen een test gedaan met een oude coax kabel en inderdaad, de niveaumeting werkt zoals het moet.

[Bericht gewijzigd door Looier op (17%)]