Weet iemand het verschil tussen Trek Ride+ bionx-fiets en een Ride+ Bioni-x fiets.
Bij mij komt er er op aan of de batterij met ingebouwde BMS, hetzelfde zou zijn?
Graag een antwoord en dank bij voorbaat.

Misschien wordt je wijzer uit het assortiment van dit fietsaccu revisiebedrijf HeskonBV. Je kan ze contacten.
Ze hebben 7 Trek modellen: https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike-accu-reviseren-per-batterij/tre…

Zou hetzelfde zijn. Trek is de fietsnaam en BionX de batterij en de console.
Heb die fiets ook. 48V batt waarschijnlijk met een 26,4V lader. Batterij was versleten en had her en der gezocht voor een nieuwe of revisie. Helaas nergens nog ter beschikking en niet reviseerbaar. Dan maar 39 cellen (13X3) besteld en zelf aan begonnen. Een geruststelling is wel dat je de controller mag spanningsloos zetten zonder inleren daarna van de nieuwe cellen.

Dergelijke fiets staat te koop op Marktplaats voor 300@ met een motor die stuk is en een gerevisseerde batterij twee jaar geleden en moet afgehaald worden in Nederland. Dit is voor mij geen okkazie meer.
Bedankt voor de reacties.

Als er nu iets is bij BionX wat niet stuk gaat, is het de motor. Een geruisloze 1 op 1 drive, dus zonder tandwielgedoe in zeer robuste uitvoering. Remenergie wordt terug in de batterij gedropt. Waren destijds heel dure fietsen!

Inderdaad, ik heb er hier twee staan waarvan één waavan de batterij stuk is (oplaasprintje BMS). MAAR heen en terug Belgie Nederland is er wat te veel aan.

Waar is opabob naar opzoek?
Ik ben mijn bionx fiets en onderdelen waaronder een motor, een accu, en diverse bms printen (status onbekend) en interface om de instellingen aan te passen , ja ook de 25 km grens vrij schakelen, aan het opruimen.

[Bericht gewijzigd door BenI2C op (22%)]

Met één van de twee fietsen kan ik nog 30 km rijden voordat de batterij leeg is hetgeen voor mij voldoende is(voorlopig).De andere batterij is meer leeg en moet gereviseerd worden. Echter de originele BMS is stuk na wat prutsen van mij. Ik had op internet een vervanging BMS gevonden voor 50 euro, deze in de batterij gestoken en de batterij binnen gestuurt voor reviesie. Echter was deze BMS ook stuk, zodat de firma geen reviesie kon of wou doen.
Kan u mij helpen om deze fiets voor mijn vrouw te herstellen?

Ik heb eventueel een accu beschikbaar die zeker 45 km kan halen op gemiddeld 20km/u. Deze zomer gebruikt bij fietsknooppunten routes.
Kunt u een foto plaatsen van het model accu waarvan een bms zoekt ?
Ik kan momenteel even weinig thuis i.v.m. verblijf in Spanje.

Die accu, welke nog 45km actie-radius heeft, hoeveel moet die kosten, verzending naar Belgie inbegrepen. Ik kan u wel mijn akku, met twee BMS'en met inwendige aansluitsnoeren opsturen.
Graag een antwoord.

Ook die 25km grens interesseert mij.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (9%)]

Beste Opabob, ik heb u een PM per email gestuurd.
Gr
BenI2C