dimpie007
Hoe meer je zoekt hoe minder je vindt, slaap er eens een n8tje over
Hoi, Kleine flat tv philips doet niks meer. Geen led , geen std by.
Voedingspanningen gemeten tot op het moeder board SSB. Deze zien er nog ok uit. Schema ( service manual ) gevonden op internet maar bij dit probleem is er geen hulp geboden wegens "design protection issues."
Knopje op zijkant tv werkt nog. PCB PSU lijkt me ok.
Getest met het losmaken van flatscreen driver board, spanningen nog steeds ok. Hier geraak ik niet wijs uit. Iemand een ideetje ?
12V op de led connector maar de GND doet precies niks.
Als ik via andere GND meet heb ik 12V op led driver.
[Bericht gewijzigd door dimpie007 op (11%)]
dimpie007
Je hebt 12V naar het mainboard , dan ga je verder meten op alle spanningsregelaars en dc/dc converters.
Wat bedoel je met "flatscreen driver board"?
De backlight aansluiting hoef je niet te meten, dat is pas relevant zodra het mainboard werkt en er geen backlight is.
dimpie007
Ha Ok, denk dat ik ook een verkeerd service manual heb. chassis is zelfde maar als ze spreken over de pcb boards is dit telkens een cijfer verschillend. Ga vandaag die DC/DC converters checken. Heb vandaag een paar uurtjes de tijd.
Flatscreen driver board: bedoelde ik de 12V die naar de backlicht LED gaat. Maar inderdaad is het eerst de zaak om de tv terug op stand "ON" te verkrijgen.
Op 21 november 2023 08:46:40 schreef dimpie007:
Ha Ok, denk dat ik ook een verkeerd service manual heb. chassis is zelfde maar als ze spreken over de pcb boards is dit telkens een cijfer verschillend. Ga vandaag die DC/DC converters checken. Heb vandaag een paar uurtjes de tijd.
Dat is de reden dat ik om het model nummer vroeg, veel modellen met andere beeldgroottes hebben een andere voeding en mainboard.
Flatscreen driver board: bedoelde ik de 12V die naar de backlicht LED gaat. Maar inderdaad is het eerst de zaak om de tv terug op stand "ON" te verkrijgen.
Dat is onderdeel van de voeding en wordt ook voeding genoemd. Ik dacht namelijk dat je de t-con bedoelde die ook met 12V werkt.
dimpie007
vandaag een paar uurtjes kunne gebruiken om de correcte service manual te downen en even op onderzoek naar de voedingspanningen. Nu blijkt dat de stb voeding van 5V niet binnenkomt. terug gemeten en zie ik dat de PowerON2 ook raar doet. maar zie niet direct waar het aan zou kunnen liggen , ik heb op de afbeeldingen de voedingspanningen erbij gezet.
DC POWER INPUT:
DC power input: op pin 9 van CN701 (PWR-ON2) meet ik een variërende spanning tussen 0V en 2.33V ?
Ook op pin 12 meet ik 0V alsook op pin 11. (inverter on off, bright adj)
Pin 1,2,3,4 zijn allen 12V (PWR 12)
De zener ZD701 ontbreekt op mijn pcb.
Ik vermoed dat PWR ON 2 een stabiele spanning moet hebben (3V3 ?)
Heb nog een aantal metingen uitgevoerd naar de verschillende voedingen. Maar stuit altijd op een probleem dat ik niet weet naar waar de verbindingen lopen: Het schema lezen vind ik wat moeilijk om de linken van de labels te vinden bv Panel_VCC, 12V_LNB, Power_ON2 naar waar lopen die allemaal ?
Wat later zie ik dat PWR_ON2 niet vertrekt van voedingsbord want daar is de verbinding NC ( niet geconnecteerd ) dus PWR_ON2 wordt gemaakt uit PWR_ON. deze is 3.24V stabiel bij eerste keer inschakelen TV door voedingskabel in te pluggen. vanaf je op de aan uit knop drukt begint deze spanning te fluctueren naar 0V en 3.22V ????
nu weet ik het even niet meer....
waarom hikt die 5V spanning , die hikt omdat de PWR_ON hikt na proberen inschakelen. Maar waarom hikt die 3.2V ???
[Bericht gewijzigd door dimpie007 op (22%)]
dimpie007
Kan ook altijd zijn dat mijn stiefpa er mee zitten moosen heeft want die is een beetje dement en durft op veel toetsen tegelijk drukken als hij een post niet weet te vinden. 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Daar zou een TV niet van stuk mogen gaan. Maar misschien is het wel ook prettiger voor hem om een simpele afstandsbediening te kopen voor de nieuwe TV. Die zijn er ook wel.
dimpie007
beste link voor 7 dagen : https://fileport.io/PXC71hqWQ4f3
schema van heel het chassis.
voeding is 715G6161 ( PG106 )
en main pcb is 715G6094 ( PG191 )
Hopelijk kan er iemand meekijken ?