Voor reparatie van een aantal headsetmicrofoonbeugels zoek ik een soort siermoer en de daarbij horende schroefjes. Deze onderdeeltjes hebben beide een mooie platte of bolvormige kop met sleuf. Ik heb wel gezocht op het www, maar vind ze nog niet. Hoe heten die setjes, zodat ik wat gerichter kan zoeken?
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Je zou in geval van nood ook een dopmoertje op het schroefje kunnen draaien. Ik heb ze van M3 kunnen vinden, maar dacht dat ze er ook voor M2 zijn. Kijk eens bij het RVS-paleis. Ze zitten in Limburg.
Bijbehorende lenskopboutjes heben ze ook, ik geloof met Torxs.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (12%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
patentbout of patentschroef.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (53%)]
Heb die ook al gezien met langs beide kanten hetzelfde boutje met sierkop en centraal een buisje met inwendige schroefdraad. Afhankelijk van de materiaaldikte kan men dan het buisje van lengte zagen.
Op 30 november 2023 12:11:09 schreef jerome:
Heb die ook al gezien met langs beide kanten hetzelfde boutje met sierkop en centraal een buisje met inwendige schroefdraad. Afhankelijk van de materiaaldikte kan men dan het buisje van lengte zagen.
Die zitten in deurbeslag om de platen vast te zetten.
Die patentbout setjes kan je bij iedere doe het zef zaak kopen.
De term "boekschroef" leverde voldoende info om verder te zoeken Oorspronkelijk zat de headset met M2,5 in elkaar, maar het kunststof is stuk en heb dus iets nodig met een grote platte kop.
Dank voor de bijdragen en suggesties.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kijk even met trefwoord "Chicago schroeven" op aliexpres. De toepassingen zijn legio, ik gebruik ze zelf voor leerbewerking.