Hallo allemaal..
Heb hier een Jura E 60 (lijkt op E6 of E8) koffieautomaat die zo maar spontaan uitvalt.. Dan moet ik hem opnieuw aanzetten en dan werkt hij een tijd en gaat weer gewoon uit..
Is hier iemand die ervaring daarmee heeft en weet welke component op de voedingsprint dat veroorzaakt?
Ik hoor het graag...
Hebben wij ook gehad en hebben hem binnen gedaan bij Jura.
Op den duur starten hij niet meer op.
Bijna een nieuwe Jura terug gekregen, dus veel slijtdelen ook vervangen, maar ook het stuurboord.
Ik geloof dat wij iets van rond de 200 euro betaalden voor de volledige revisie, vind dat wel meevallen wat je ervoor in de plaats krijgt.
Roland11
Golden Member
@Dragi: ik repareer Jura printplaten op commerciele basis. Als je er niet uitkomt via tips in dit forum, dan kun je eventueel nog bij mij aankloppen.
Op 3 december 2023 19:31:48 schreef p4u08400:
Bijna een nieuwe Jura terug gekregen, dus veel slijtdelen ook vervangen, maar ook het stuurboord.
Ik geloof dat wij iets van rond de 200 euro betaalden voor de volledige revisie, vind dat wel meevallen wat je ervoor in de plaats krijgt.
Op 3 december 2023 19:41:17 schreef Roland11:
@Dragi: ik repareer Jura printplaten op commerciele basis. Als je er niet uitkomt via tips in dit forum, dan kun je eventueel nog bij mij aankloppen.
Wij proberen via deze forum elkaar helpen om iets zelf te repareren en jij biedt hier jouw diensten tegen betaling.. Ik weet wel zelf waar ik hem naar toe moet brengen als ik dat door iemand anders wil laten doen maar ik wil het zelf repareren en er zijn genoeg mensen op deze forum die gewoon tips geven aan andere mensen die iets proberen te repareeen, zonder dat ze er geld voor vragen... Dit is niet een commerciële website waar mensen hun diensten aanbieden maar een forum waar mensen elkaar helpen...
Op 2 december 2023 20:36:47 schreef Lampje45:
Het eerste wat bij me opkomt is:
Zit er een voedingschip in LNK of TNY?
Op 3 december 2023 19:31:48 schreef p4u08400:
Ik heb een bijlage geupload met foto van schakelelectronic waar voeding op zit.. Er zit daar geen LNK of TNY Ic op..
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 3 december 2023 19:41:17 schreef Roland11:
Er zijn hier meer mensen die commercieel repareren. De meesten delen hun kennis ook gewoon. Jij bent gelukkig pas de tweede die hier rondloopt die ik minder snel belangeloos zal helpen omdat hij dat zelf ook niet doet.
Het is bovendien goed voor het vertrouwen van je klanten als je kennis deelt, dat kan Louis Rossmann ook prima uitleggen. Als je hem niet kent: die boert behoorlijk goed met het repareren van Macbooks ondanks of dankzij het intensief delen van zijn kennis.
P.S. Er zijn goede redenen om niet altijd al je kennis te delen, maar omdat je die niet noemt ga ik ervan uit dat je die niet hebt. Bedenk ook dat jij in je eentje niet alle Jura's van de wereld kunt repareren en dat niet iedereen een potentiële klant is.
Op 7 december 2023 00:45:25 schreef Dragi:
Er zit daar geen LNK of TNY Ic op..
Maar wel de 2 gele MKP condensatoren die nog al eens falen en wel de spanning in het stuurstroomcircuit bepalen.
Dus die zie ik als eerste verdachte, soldeer ze eruit en meet hun capaciteit eens.
Op 7 december 2023 09:15:18 schreef Lampje45:
[...]Maar wel de 2 gele MKP condensatoren die nog al eens falen en wel de spanning in het stuurstroomcircuit bepalen.
Dus die zie ik als eerste verdachte, soldeer ze eruit en meet hun capaciteit eens.
Thanks, ga ik doen, dan hoor je van mij of het gelukt is.
Roland11
Golden Member
Op 7 december 2023 01:08:36 schreef maartenbakker:
[...]
Er zijn goede redenen om niet altijd al je kennis te delen, maar omdat je die niet noemt ga ik ervan uit dat je die niet hebt. Bedenk ook dat jij in je eentje niet alle Jura's van de wereld kunt repareren en dat niet iedereen een potentiële klant is.
Ja, misschien heb je wel een punt. Ik heb zelf nl. nogal moeten studeren wat de oorzaak van deze storing is.
[Bericht gewijzigd door Roland11 op (25%)]
Hoi @Flevotronica
Geen idee of het nog van belang is, maar ik heb een soortgelijke klacht met mijn JURA X8 en het lijkt er toch echt op dat de thermische veiligheid in de trafo het probleem is.
Hij schakelt geheel uit na een half uur of een uur (random), heb nu de trafo vervangen en hij staat nu al 4 uur aan zonder uit te vallen.
Voor zover ik weet (de verschillende JURA's die ik tot nu toe gerepareerd heb) hebben ze allemaal dezelfde trafo met 9V en 15V wikkeling.
Bikemaster
Met een hamer……. past alles
Goedendag
Ik ben ook erg benieuwd als het probleem is opgelost en wat euvel nou precies was.
Hier zit ik met hetzelfde euvel van de jura E60
Bikemaster
Met een hamer……. past alles
Heb je het probleem gevonden ? Ik heb namelijk hetzelfde euvel met een e60
Op donderdag 7 december 2023 09:26:25 schreef Dragi:
[...]
Thanks, ga ik doen, dan hoor je van mij of het gelukt is.