Hallo,
Ik heb hier een Philips 32PFL7404H met chassis Q548.1E LA die na al die jaren dienst plots uitviel.
De voeding geeft nog steeds 3,3V en 12V en de controle LED vooraan pinkt met een cyclus : 11 keer wit licht,2x rood,2X wit 2x rood daarna terug 11 keer wit....
De backlight licht niet op, maar ik weet niet of die gestuurd wordt.
Het is wel een oud toestel, maar ik zou het nog graag proberen te herstellen.
Iemand een idee waar is moet beginnen?
Beste dank voor tips.
Groetjes
Camiel

Als je bij Electrotanya de service manual download, dan weet je wat error betekent, staat er goed in geschreven , dan weet je welke richting op..

Hei
Ik heb de servicemanual reeds downgeload, maar ik vind de beschreven foutcode niet terug.
Heeft iemand een idee waar ik zou moeten starten met zoeken?
Dank bij voorbaat,
Camiel

De 11 witte led blinks zijn volgens mij irrelevant (die zie je tijdens een bootpoging)
De 2 rode blinks kan vele oorzaken hebben, en 2 witte blinks betekent dat de tv niet kan booten.

Dank voor de info.
Wat betekent dat de tv niet kan booten? Heeft het iets te maken met het opstarten van de backlight?
Zijn er andere oorzaken?
Beste dank
Camiel

Bedankt!
Betekent dit dan er een fout in de SSB zit of kan de voeding van de backlight defect zijn?
Heb je ervaring hierbij?
Beste dank
Camiel

Backlight is gemakkelijk te controleren als de TV opstart dient er een korte flits van de backlight komen. Maar ik vermoed main PCB.. kijk eens aandachtig naar de DCDC converters op het bord.

Beste,
Ik heb de voeding gecontroleerd zonder SSB verbonden. Alle spanningen zijn aanwezig en de backlight licht op. Ik veronderstel dat de fout in de SSB gelegen is. Ik heb de voedingspanningen gecontroleerd op de ssb, die lijken OK. Ik zie een 2e handsboard te koop. Dat wil ik graag kopen, maar dan zou ik wel graag zeker zijn dat de fout is opgelost. Zijn er nog andere mogelijke fouten buiten de SSB ?
Beste dank
Camiel

Als je die test heb gedaan is kans zeer groot met een mainboard wissel dat het opgelost is..

Ik heb precies hetzelfde. Heb je een oplossing gevonden? Was het de main board? Zo ja, heb je een product nummer van dat board? Bvd Donut

Op donderdag 4 april 2024 22:30:11 schreef DonutZombie:
Ik heb precies hetzelfde. Heb je een oplossing gevonden? Was het de main board? Zo ja, heb je een product nummer van dat board? Bvd Donut

Het nummer staat op het stickertje op het board. Dat hoeft niet eens exact hetzelfde te zijn als dat van de TS. Heb je de tests en hints uit dit topic zelf al opgevolgd?

Beste
Deze tv is verhuisd naar het containerpark. De eigenaar vond het de kosten niet maar waard voor zo een oud toestel.
Groetjes
Camiel