Goedemiddag,

Ik ben mij aan het oriënteren in de wereld van HMI's en Siemens LOGO.

Binnen ons bedrijf heb ik diverse LOGO's geprogrammeerd in een netwerk project en ik wil deze gaan uitbreiden met een touch HMI.
Er is al een LWE Dashboard op een 80 inch Smart TV maar die is dus niet Touch.

Nu heb ik een paar vragen die ik via Google niet altijd eenkennig beantwoord zie worden:

* De HMI komt met een eigen UTP verbinding aan het netwerk te hangen en niet via een LOGO?

* De HMI kan vervolgens verbinding maken met 4 afzonderlijke LOGO's?

* De HMI moet geprogrammeerd worden met TIA Portal of WinCC? In het geval van TIA-> welke versie ben ik dan nodig?

* In principe kan ik op een HMI een soortgelijk "dashboard" maken als op de LWE Webserver?

* Kan ik data loggen met een HMI?

* Welke HMI kan ik best gebruiken?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Mvg. R-Tronic

www.plcdirect.eu/nl/producten/hmi-producten/weintek-hmi-producten

Geen aandelen.
Voordelige HMI met veel mogelijkheden, gratis configuratiesoftware en praat met heel veel verschillende PLC's.

Bratwurst heeft gelijk: een Weintek kan met meer partners overweg dan een Siemens HMI en de technische ondersteuning is veel beter.

ook geen aandelen :-)
Met een Weintek kun je trouwens ook op afstand bedienen en zelfs programmeren, ook de "aanhangende" PLC's. Dus bediening via PC/tablet/telefoon én remote service. En nog goedkoper ook.

Excuses voor de late reactie.

Interessante link Bratwurst. Ik ga mij daar eens even in verdiepen.
Bedankt heren.

Hey Bratwurst,

Ik had een account aangemaakt maar kreeg geen activatiemail.
Nadat ik een email had gestuurd kreeg ik best snel een reactie van de sales afdeling. Ze hadden mijn account geactiveerd en daarna heb ik direct een starter kit besteld.

Niet die uit jouw link, maar een andere met SQL support. Niet dat ik daar helemaal in thuis ben, maar dat gaat goed komen.

Ik heb de https://www.plcdirect.eu/nl/producten/hmi-producten/weintek-hmi-produc… besteld.

Bedankt voor de tips, heren. Ik zal zeker nog terugkomen hier met vragen, maar eerst eens even spelen met de programmeersoftware.

[Bericht gewijzigd door R-Tronic op (11%)]

Vraag 1
Je HMI kan direkt aan een LOGO gekoppeld worden! maar ook via het netwerk

Vraag 2
Hoeveel LOGOks je op 1 HMI aan kunt sluiten is afhankelijk van je HMI
Op de KTP Basic uitvoeringen van Siemens kan er max 7 LOGOs worden aangesloten

De HMI van Weintek is binnen en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Nogmaals dank voor de tip!

Het enige wat ik op dit moment nog niet zonder Google kan vinden is of ik timer values in een LOGO kan zien en/of aanpassen op de HMI. Je kunt een timer function block niet kiezen in de Easybuilder. (Of ik kijk er overheen)

Heeft iemand hier toevallig een oplossing? Anders mail ik volgend jaar ff met PLCdirect.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

Edit: Gevonden...