Mij Miele wasmachine W864 trilt tijdens het zwieren. Ik heb reeds nieuwe lager en nieuwe schokdempers geplaatst maar het is niet verbeterd. Kan iemand raad geven? men zou de indruk hebben dat de trommel niet mooi rond draad maar kan men dit verbeteren? Graag jullie mening

Draait de trommel met een slag, trommelkruis nagezien?

Voor de montage van nieuwe lagers moet de trommel eruit. Een rot trommelkruis moet men toch merken! Wel jammer als dat zo is en je er eerst al zo veel energie hebt ingestopt. "Indruk" is voor twijfelaars! Een diagnose van een trommel die al dan niet in het center draait, moet sluitend zijn.

De trommel hoeft er niet uit hoor. Enkel het gietijzeren kruis er achteraan af.

Lijkt idd kromme trommel/kruis

Pootjes allevier goed op de vloer?

Defect kruis lijkt me sterk.
Dit is een stalen kruis en gaan zelden stuk.

Kan een gebroken trekbout van de trommel naar kruis wezen... Komt wel eens voor.

Beste circuits vrienden, Ik ben hier terug met het probleem van mijn dochter en die klaagt dat de wasmachine Miele W 864 geweldig schud tijden het zwieren. Ik heb zonder na te zien de rolementent en schokdempers vervangen en getest.
Helaas ,zonder dat er wast in steek en dan kan het niet beter zijn. Maar van het ogenblik dat er wast in zit, is er niets veranderd dan voorheen. Er is iemand die zegt als je zie dat de trommel slag geeft dan het kruis moet na gezien worden. Nu is mijn vraag wat kan men veranderen aan dat kruis? Graag jullie hulp.

Dan moet de machine geheel uit elkaar en dan de trommelkruis achter de trommel bekijken, maar vermoed een scheur in een van de spaken.

Beste smd, Dit zal ik doen en hou jullie op de hoogte. Ik heb de kuip er uit gehaald om de lagers te vervangen maar als ik u goed begrijp moet ik eveneens de binnentrommel uit de buiten kuip halen. Bedankt voor de info

Maar een sluitende diagnose van al dan niet gebroken trommelkruis krijg je best door de trommel nog in de kuip te laten. Wanneer de rubber manchet eraf is kan men heel goed zien of de trommel al dan niet uit zijn center gaat draaien tov. de kuiprand. Fix een houten of kunststof tool waarmee kan gewrikt worden tussen trommel en kuip. Maak 6 gelijkmatige marks op de trommel en ga wrikken met gelijke kracht thv. elke mark. De verplaatsing, of noem het verbuigen, van trommel tov. kuip moet op elke plaats gelijk zijn.

jerome, bedankt voor de info. Het lijk mij een heel goed idee want wanneer de machine leeg draait , draait die mooi rond maar eens er wast in zit slingert die geweldig. Vandaag heb ik geen tijd maar morgen doe ik de test zoals gij voorsteld.

Beste Jerome en smd. Jullie opmerking is juist. Ik heb zopas hands de machine gedemonteerd en van het lager kruis is een heel stuk weg. ( oxidatie ) Kunnen jullie soms raad geven waar nog zo een te kruis te koop is? Mvg.

Op maandag 25 december 2023 10:52:18 schreef klabam:
Defect kruis lijkt me sterk.
Dit is een stalen kruis en gaan zelden stuk.

Dus toch. Geen stalen kruis maar zinkhoudende alu ws.
Edit: Binnenkruis zou deel van de drum zijn. Complete trommel is wel prijzig. Zie op Miele.de een prijskaartje van 692€ :-(

[Bericht gewijzigd door jerome op (21%)]

Jerome,Dit is geen stalen kruis maar in aluminium of zamac. Ik heb ondertussen een nederlander ontdekt die beweerd dat deze kunnen vervangen worden door een stalen kruis en vraagt 60€ er voor. volgens mij een aanvaardbare prijs.

Klopt en is het zeker waard, ik heb ze ook nog liggen.. Let op met de bouten, deze moet je hergebruiken!! Dus goed heetstoken of liefst de randen doorslijpen van oude kruis en splijten van oude kruis om bouten te beschermen

Laat ons wat foto's als je zo ver bent. Leer ook nog graag bij :-).

Beste smd bedankt voor de info met de trommelbouten want anders had ik ze zeker stuk gedraaid. Hierbij
een foto hoe het trommelkruis er uitzag. groeten

Kan je omzetten naar niet Iphone gerelateerde extentie?
Edit: bij deze door converter getrokken, gezien, maar te groot om hier te posten :-(

[Bericht gewijzigd door jerome op (19%)]

HEIC extentie is IDD een niet algemeen te openen iets. JPG is beter.

iets duidelijker hier. Hoe kan dat zo rot worden!

Alleen de kostprijs telt en niet de klant. Dat is het beste antwoord. Onze vorige Miele wasmachine ging 30 jaren mee. Moet je nu eens kijken. Managers maken meer kapot dan je lief is.

Maar we hebben nu een nieuwere. Hoe kan ik zien of deze ook zo'n Zamac kruis heeft zonder hem te openen? Zegt het typenummer iets?

[Bericht gewijzigd door Hoeben op (27%)]