Kan je omzetten naar niet Iphone gerelateerde extentie?
Edit: bij deze door converter getrokken, gezien, maar te groot om hier te posten 
[Bericht gewijzigd door jerome op (19%)]
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Alleen de kostprijs telt en niet de klant. Dat is het beste antwoord. Onze vorige Miele wasmachine ging 30 jaren mee. Moet je nu eens kijken. Managers maken meer kapot dan je lief is.
Maar we hebben nu een nieuwere. Hoe kan ik zien of deze ook zo'n Zamac kruis heeft zonder hem te openen? Zegt het typenummer iets?
[Bericht gewijzigd door Hoeben op (27%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Alleen de nieuwe mieles hebben inox kruizen. Eerst waren we wat wantrouwig uiteraard gezien het van plaatmateriaal is gemaakt maar nu enkele jaren later heb ik nog geen weet van defecte inox kruizen maar anyway dat terzijde. De alu kruizen zijn niet het probleem. Die zijn er al een eeuwigheid en gaan enkel stuk in bepaalde gevallen. Vermijd die gevallen en het is ook opgelost.
Vb:
Overbelasten/overbeladen
Verkeerde producten (heel belangrijke)
Overdosering
Meer water gebruiken
Opgelet met corrosief water (fel onthard of zoutbevattend)
En toch begreep ik van een Miele monteur dat de goedkopere Mieles nog steeds een composiet kruis hebben??
Had eens opgezocht welk kruis de W5903 des huizes zou hebben. Op deeltekeningen van Miele is dat niet te achterhalen. De inox van de trommel is overal magnetisch en ik heb niet de indruk dat het sterker magnetisch is als ik op de uitstulpingen, waar de kruisbenen zitten, ga voelen. Een trommelkruis appart is ook geen onderdeel dat op de bestellijst staat. Complete drum wel.
W1 is op de markt gekomen met composiet kruis TM eind 2022 dacht ik, daarna de duurdere modellen RVS kruis dacht ik
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
EricN
@smd. Klopt
@testman. Geen W1 dus geen inox. Geen problemen dat ik weet van heb buiten de verkeerd gebruikte.
Op zaterdag 13 januari 2024 19:08:42 schreef smd:
W1 is op de markt gekomen met composiet kruis
Geen W1 zou dan ijzer of inox kruis zijn?
Op zaterdag 13 januari 2024 19:35:44 schreef EricN:
Geen W1 dus geen inox.
EricN
Hele oude hebben zwaar inox kruis. Daarna alu tot 2de generatie W1. Van toen af inox kruis gemaakt met gevormd plaatmateriaal. Maar of elke W1 dat heeft weet ik niet.
Op zaterdag 13 januari 2024 19:12:57 schreef testman:
is de W5873 ook een model met een zamac trommelkruis of een bekende met slechte lagers/dichting?
Alle W5*** series hebben het bekende zamac/alu kruis. Je kunt het echter lang rekken door max spoelniveau in te stellen en gewoon goed te wassen. Kom nog steeds machines tegen met een goed kruis die over de 20 jaar zijn.
Wat Maus zegt, klopt. Ik kom zelfs machines tegen van 1999 de eerste generatie composiet kruizen waarvan de gebruikers altijd nog met poeder wast, heet en deurtje openlaten na gebruik en binnenwerk nog echt als nieuw is dat het kruis werkelijk geen corrosie plekje heeft! Je kan er snel achterkomen door met je nagels rond centrum achterzijde trommel te tikken, klinkt het niet hol en hoog maar dof dan is het dicht gegroeid met corrosie en hoe meer de spaak richting rand trommel dof klinkt hoe erger het is…
Blijft een punt dat de stalen trommel kruizen nooit defect gingen en er veel duurzamer uitzien.
Nog nooit schade of roest gezien aan dit type kruis.
Zal wel zijn redenen hebben, goedkoper te produceren, lichter gewicht, eenvoudiger te maken.
Wie beslist dan zoiets om over te stappen naar ander model?
Zouden aslengte en diameter dan nooit veranderd zijn als de mogelijkheid bestaat om een alu kruis te vervangen door een ouder ijzeren? De as verzetten zie ik niet direct mogelijk.
Jawel , is veranderd. Machines TM 1981 en emaille kuipen waren de Assen een kleine cm langer, verder identiek. 1981 tot introductie W1 machines 2012? waren kruizen uitwisselbaar. W1 serie machines hebben dikkere Assen en helaas meerdere loopbussen voor de simmerringen
motorboot
Special Member
Beste Circuits online leden. Mijn miele met zijn gebroken kruis heb ik vetvangen door een metalen kruis en die draait als een uurwerk. dank voor alle info. Maar door deze herstelling zelf uit te voeren was ik benieuwd naar meer. Zo kon ik een jonge machine Miele Power Wasch W1 op de kop tikken en ze zie er uit als nieuw. Ik heb deze van water, stroom en afvoer voorzien om die te testen. Maar op het scherm komt er enkel het volgende: Miele Willkommen en daarna onmiddelijk GEEN ANDERE KEUZE. Meer krijg ik er niet uit. Kan mij hierbij iemand helpen ? Type is Miele WMF 120 WPS Beste dank
'Geen andere keuze' betekent dat hij in een programma staat en op pauze is gezet of om andere reden stil staat. Als men vervolgens aan de programmaknop draait verschijnt deze melding.
Programmaknop stap voor stap verder draaien tot je een programma tegenkomt waar hij op staat. Dan staat hij waarschijnlijk op pauze. Starten of afbreken.
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (12%)]
Veelgemaakte fout met de W1 apparaten.. Maargoed beide opgelost!! Kruis en W1 machine! welke gaat het worden??