Zoek een datasheet; SC50715-520SP is van motorola of mitsubishi.
Zit in een oude rekenmachine met vfd display.
Wil de vfd misschien gebruiken voor een klok en probeerde uit te vinden hoe de SC50715-520SP te gebruiken als driver voor de vfd.
Het is van Mitsubishi (niet van Motorola, dan heb je het over hele andere ic's), en waarschijnlijk custom made.
Dat wordt reverse engineren.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (13%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
-520 is vrijwel zeker het nummer van het masker (hardwired ROM). De rest is een variant van een processor. Motorolie lijkt me onwaarschijnlijk ondanks dat ze wel SC als prefix gebruikten. Als ik uit die twee moet kiezen zou het Mitsubishi worden. Ook omdat die wel SP als suffix gebruikten zelfs al ken ik de prefix SC niet van ze.
Voor een datasheet zou je dan naar een van hun toen actuele processorfamilies moeten kijken, en daar dan wellicht een variant van die geschikt is voor hoge uitgangsspanningen. Hun normale processorseries begonnen met een M. Dan heb je de pinbezetting, maar het programma in ROM vrijwel zeker niet. Dat is meestal custom voor het apparaat.
Heeft het apparaat ook een merk en typenummer? Dat is bij ELKE reparatie of modificatie een essentieel uitgangspunt...
Ohja, afhankelijk van het merk en type kan het zonde zijn vanwege collectors item. Of het schema is te vinden en geeft een hint van de aansturing. Of het type van het display zelf is ergens terug te vinden.
Mogelijkheden te over, dus vandaar de hint om je niet te beperken tot de processor zelf. Waar waarschijnlijk ook een stuk custom code inzit die beter past bij een rekenmachine dan bij een klok.
Eerste hit Google https://www.jotrin.com/product/parts/SC50715_520SP
Voor de sheet moet je inloggen.
Maar idd het merk en type van het rekentuig vermelden want soms zijn webcrawlers en AI zoals Copilot wat minder uptodate.
Mensen,
Dank voor de info, is dus een customchip waar de rekenfuncties ook inzitten.
Dan ga ik deze chip niet gebruiken.
Zit verder enkel nog een chip in voor het aansturen van printermotor.
Betreft een Sharp EL-2607s.
Had hem uit een container gevist i.v.m. vfd display.
Foto van binnenzijde toegevoegd.
Raaf12, had deze link ook gevonden en aangemeld.
Als je dan de pdf aanklikt kom je op een site uit om webpagina's aan te maken.......
Een multiplexed VFD, dat is niet heel spannend om aan te sturen.
Meet wel even wat de gebruikte spanningen zijn (tov de gloeidraad) en de gloeidraad zelf wordt waarschijnlijk AC gevoed om het licht beeld over het hele display gelijk te houden.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Inderdaad 100% zeker alle rekenfuncties en vrijwel zeker Mitsubishi custom voor Sharp (SC = Sharp Custom?) of een second source (wellicht Sharp zelf) van een Mitsubishi chip.
Historisch geen heel bijzonder apparaat denk ik.
Ik verwacht bij de VFD iets van 5 of 12V en -21V en dan een paar volt AC voor de gloeispanning. Dat laatste is denk ik nog het belangrijkste om hem niet op te blazen of te snel te laten slijten.
Je zou de voedingstrafo en de oorspronkelijke voedingsschakeling gewoon kunnen gebruiken / overnemen in je eigen ontwerp. Daar heb je dan meer aan dan aan de chip.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (16%)]