Beste dames en heren,
Mijn vriendin heeft laatst een flinke smakkert gemaakt met haar fiets, waarbij de kabeltjes zijn losgetrokken uit de displayhouder. Er liepen drie kabeltjes(rood, zwart, wit) naar de displayhouder, op de printplaat staat enkel X1, X2 en X3 aangegeven. Weet iemand hier misschien welke kleur op welk punt gesoldeerd dient te worden? Ik heb de nodige tijd op google en op dit forum rondgespeurd maar heb het helaas nog nergens kunnen vinden.
Onderstaand twee foto's om het probleem te illustreren, hopelijk heeft hier iemand het antwoord.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Meet of rood en zwart de voeding zijn. Dan zoek je de datasheet van het IC en kijkt welke poot Vcc en gnd zijn. Dan kijk je met welke X deze verbonden zijn. De gene die je dan over hebt is wit.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Die is niet het zelfde, jij mist oa U1, Q3, C7 en Q1, eigenijk bijna alle onderdelen maar mogelijk is de layout verder gelijk.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (42%)]
Dat mag zijn, maar het lijkt me buitengewoon spannend dat de aansluitingen daardoor veranderen.
Ik vind het überhaupt al raar dat Koga het in dit dingetje nog nodig vond om elektronica te verstoppen. Het display, 1 cm erboven, zit vol elektronica en had in het uiterste geval nog wel een paar mm groter gemaakt kunnen worden.
Ben wel benieuwd wat Q1 c.s. daar voor functie hebben.
Op dinsdag 9 januari 2024 22:47:29 schreef Hensz:
Ik heb die van mij ff opengeschroefd:
[bijlage]
Perfect! Dankjewel!