Hallo allemaal
Ik heb een miele w5866 wasmachine gekocht waar een module defect van was. Deze gerepareerd en uitgelezen. De machine heeft 4025 draaiuren van de 10000 opgegeven.
De machine draait stabiel. Alles is goed. Alleen mijn vraag is vooral, hoelang gaat het lagerkruis mee? Hij heeft een aantal jaren niet meer gedraaid.
Hij is van oktober 2010
Trommel zit geen beweging in.
Wie heeft hier ervaring in de levensduur. Ik ben zelf witgoed monteur. Maar ik ben nog 23 en heb er nog geen 1 gehad waar dit probleem heb meegemaakt in de 4 jaar
Nou dat is dan goed nog voor jaren plezier als de trommel mooi netjes rond draait. je kan tikken rond trommelspaken en klinkt het hol ( behalve rond midden) is aangroei minimaal en kan nog jaren mee.
[Bericht gewijzigd door smd op (54%)]
Op vrijdag 2 februari 2024 19:16:38 schreef smd:
Nou dat is dan goed nog voor jaren plezier als de trommel mooi netjes rond draait. je kan tikken rond trommelspaken en klinkt het hol ( behalve rond midden) is aangroei minimaal en kan nog jaren mee.
De trommel klinkt bewijzen van spreken als een bekken van een drumstel (in ht midden en de hoeken waar de trommelkruis armen zitten)
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik kan uit je uitleg niet opmaken of er nu iets mis is met de trommel.
Eerst schrijf je "alles is goed". Dan schrijf je "trommel zit geen beweging in". Bedoel je "abnormale speling" of "hij draait niet"?
Een miele gaat gemiddeld 12.000u mee. Op 14.000u is het zoeken naar nog iets dat deftig is.
De staat vh trommelkruis is afhankelijk van wat er van zepen en was is ingegaan. Je kan dat op 4j rot krijgen of op 24j.
Met geen beweging in bedoel ik dat er geen speling in zit. Draaien gaat natuurlijk goed. Had het wel beter kunnen opschrijven?
Geen idee wat de vorige eigenaren waren. Mijn collega heeft deze wasmachine meegenomen bij een klant vandaan 4 jaar geleden. Heb hem voor een symbolisch bedrag overgenomen.