Ik kwam in de buurt een goedkope LG 50PK550 tegen, heerlijk scherm voor het geld, maar ik bemerk 2 vreemde zaken, hws ivm inbranden/energieverbruik. Misschien kan iemand helpen:

1) Bij een volledig wit scherm, bijvoorbeeld van een computerdesktop, zakt de helderheid duidelijk in. Dit schijnt aan de EU energieverbruikregels te liggen. Is dit "uit te schakelen". Ik gebruik m maar af en toe, en dan mag het best knallen.

2) Bij 4:3 invoer via SCART, zijn de balken links en rechts grijs. Ik wil die zwart hebben. Hoe stel ik dat in. Bij Panasonic Plasma's krijg ik dat gevonden, bij LG niet. Ik wil m voor PC Engine schmups gebruiken, en daar is het beeld ook grotendeels zwart, dus voor een evenwichte pixelbelasting is het totaal onnodig.

[Bericht gewijzigd door blanka op (11%)]

1) veel tv's doen dat, van crt tot lcd. Heb nog nooit gehoord dat het aan regels lag, maar het kan natuurlijk wel. Het kan ook zijn om diverse vermogenstrappen en de voeding heel te houden, of een contrast-optimalisatie.

2) ook niet in de service mode?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (14%)]

Kan dat inzakken een voeding probleem zijn. Dat de rimpel te hoog wordt als hij veel stroom moet leveren.

Ik lees vooral over hacks om die limieten bij OLED op te heffen. Valt me namelijk op data al die plasma's heel toevallig 190W gebruiken gemiddeld, terwijl de piekvermogens sterk varieren tussen 300 en 500W.

2) ook niet in de service mode?

Weet je hoe je daar in komt?

Ik geloof met een custom AB (die je met een beetje geluk in een IRC ONDEMAND van Aswo kunt flashen). Voor de zekerheid zou je het servicemanual eens kunnen opzoeken.

Jammer, dus geen Sony-manier met een soort Konami-code.

Ik zie nou toch ook ineens een verticale streep. Is dat op te lossen? Gekke is op egaal wit zie je het niet, op zwart ook niet, maar wel op gekleurde delen. De horizontale banden zie je in het echt niet.

Bij de bovenste foto zie je dat het witte deel niks laat zien, en bij een volledig wit scherm is de lijn ook nergens te zien.
Ik lees wel eens over vieze HDMI poorten, maar ik heb dit zowel op HDMI 1, 2 en composiet (AV)

De streep is helaas het beeldscherm zelf die een probleem heeft. Je kan de bandkabels reinigen wellicht dat dat eea oplost maar vrees met grote vrezen…

Ik breng m wel naar de stort. Soms heb je een miskoop op MP. Was sowieso al niet kapot van deze TV, de eerst indruk met Katamari was prachtig, maar dat is zo over-de-top, dat is altijd mooi.

Ik had me moeten inhouden met de drang naar groter. Ik heb een 42 inch Viera en die is gewoon top. Deze LG heeft allerlei rare fratsen, was ook duidelijk een budgetbak toen. Enorme retentie van beelden, zwart blijft lang een beetje donkerbruin na een beeldwissel, gek genoeg dan weer géén inbranden, enorme banding-problemen, zeer moeilijk af te regelen kleurweergave, bij 4:3 dus grijze balken links en rechts.

Ik zou toestel als defect op mp zetten, printen zijn erg gewild met name moeder bord!!