Een foto uit de jaren 90.

Ik denk philips/erres/aristona met led discplay.

18 kanalen knopjes.

Zie foto:

Graag hoor ik het.

Met google lens krijg ik dit plaatje:Links bovenin lijkt er wel wat op.
Ik weet niet waarom maar ik denk dat het een Grundig is.

Recht bovenin en rechts onderin lijken er verdacht veel op.

Kun je daar misschien foto's van plaatsen?

Dank voor je reactie.

Dat zijn alle 2 kleine draagbare modellen dus die zijn het niet.
Denk dat je op deze site meer kans hebt. http://www.marcelstvmuseum.com/photoalbum29.html

Lijken enorm erop knopjes en teksten.

Niks kunnen vinde op Marcels website wat overeen komt.

Ja die lijkt er exact op.

Denk dat het die ook is maar zeker weten doe ik niks.

just wondering.. Vanwaar deze vraag?

De foto mag dan jaren 90 zijn, de TV is m.i. geen Philips uit de jaren 90 zoals verkocht in Nederland. Het is eerder een jaren 70 model en net als Hubie krijg ik er nogal een Grundig gevoel bij.

In de jaren 80 verkocht en repareerde ik TV's en hier in het zuiden was dat vooral veel Philips. En een Philips als deze heb ik nooit gezien.

Eén ding is zeker: de foto is van ná 1960 :-)

touch control was populair tussen 1974.. 1977

Ik kan niet direct zien wat voor controls hij heeft, maar ik sluit me aan bij het vermoeden dat het een Sloerie is, eind jaren '70 of begin jaren '80, de knoppen lijken er erg op. Het merkje zit ergens tussen Erres en Salora in.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (26%)]

Op dinsdag 5 maart 2024 07:57:38 schreef Stijnos:
just wondering.. Vanwaar deze vraag?

Gewoon nieuwsgierig.

Ik staar nog een keer... Ik denk nu toch meer richting Erres, fabrikaat Krefeld of heel misschien Norrköping, chassis K12 of K30. Het is een rare mengeling van designs en dat is ook typisch voor third brands van Philips.

Ik neig ook naar een Noorse K12..

Ik neem aan dat je ook Zweeds bedoelt; sorry, ik zaaaide verwarring door Norrköping (het Zweedse dorpje waar de bekende KTV-, afstandsbedieningen- en magnetronfabriek stond) te schrijven. Ik vermoed dat Noorwegen na het F6 chassis gestopt is.

Ik denk daar vooral aan omdat het lijkt alsof het afstandsbedieningsoog gewoon door het front heen steekt, dat was typisch Zweeds.

Ik schreef Krefeld vanwege de toetsen, maar ik zit nu 50/50 tussen Norrköping en Krefeld. Als het een Erres is tenminste, maar daar lijkt het toch best wel op.

EDIT: Ik zie het nu pas. Het zijn inderdaad touch controls en geen knopjes. Ik sluit me nu verder bij SMD aan. Een Zweedse Erres, met de grootste kans op een K12, heel klein kansje op een K11 of klein kansje op een K30.

En wat ik dacht het afstandsbedieningsoog is een van de schakelaars (aan/uit, klank/muziek), links daarvan lijkt een normaal afstandsbedieningsvenstertje te zitten. Onder de 16 touch contacten zitten 3 normale draaipotmeters. Dan vraag ik me af of er wel afstandsbediening op zat. Maar nu moet het wellicht mogelijk zijn om hem in een Erres-folder terug te vinden.

Verbazingwekkend hoe je elke keer toch meer en betere details op zo'n foto ziet.

Ik denk ook aan Philips(achtig).
Heb je geen foto van het chassis?

Helaas niet nee.

Aleen 2 van voorkant komt uit mn jeugd.

Wil weten welke tv dit is.

Als ik die vindt koop ik die.

Maar ik schat de kans klein.

Die solara scanmaster lijkt er veel op gezien de knopjes.

Ook het aantal ervan niet zoals Philips.

Ik heb ook nog een advenrtie geplaatst bij vraag en aanbod.

Dus mocht iemand nog een tv hebben staan let me know.

Bedankt voor de reactie's in iedergeval.

Mvg Jurjen.

De layout en het ongebruikelijk hoge aantal van 16 tiptoetsen klopt inderdaad sprekend... Maar de belangrijkste reden waarom ik oorspronkelijk toch weer van Salora afstapte is hier ook weer te zien: het klepje met merkje erop. Compleet anders.

Het is niet exact hetzelfde toestel; op die van de TS zit een koptelefoonuitgang en dus het klepje met het merkje.

Toch is de gelijkenis met de getoonde Salora te sterk om nog te denken dat er op het klepje "ERRES COLOR" staat. Dat zal het dan toch niet zijn.

Ik vraag me af of Salora ook OEM modellen voor andere fabrikanten maakte. Ik weet niet of ze in die dagen al door Fujitsu General geimporteerd werden maar dan is er wellicht wel wat OEM mogelijk want die deden ook andere merken. Het zou ook nog een 'postorder special' kunnen zijn van een Wehkamp of Otto achtige leverancier. Ik denk geen Expert want dan zat er wel ergens een Expert merkje.

En niet ter ontmoediging bedoeld maar wel als reminder aan de TS: ik hoop dat je al een vertrouwde reparateur hebt in de buurt. Ook Salora's gaan vroeg of laat stuk.

Ik heb iemand gevonden in de buurt van Amsterdan die allerlij soorten

electronica kan repareren waaronder monitoren en tv's.

Anders dan bij die Salora uit de link, is het kleurenbalkje hier kleiner en helemaal naar rechts. Links ervan is misschien het naamplaatje? Dat glimt?
Is het rondje helemaal rechts onder een aansluiting voor de hoofdtelefoon?

Hmm vreemd, Den Helder is te ver en Amsterdam is dichterbij Leeuwarden??

Het is allebei ver weg.

Heeft Salora ook niet "neven"merken gehad zoals je bij Philips ook Siera, SBR, Aristona had? Dan zou het wel kunnen. Later, in de jaren 80, heb ik altijd gevonden dat Salora en Finlux hard op elkaar trokken. Nooit een Finlux in de Lage Landen gezien uit de seventies.

Salora is in mijn streek (Sint-Katelijne-Waver, België) redelijk wat te vinden geweest in de jaren 70 en 80. Ik herinner mij van de reeksen zoals TS laat zien dat die schuiven bvb dezelfde afstemwieltjes hadden zoals je ze in ITT/Schaub-Lorenz en Graetz ook terugvond. Hel rood waren ze.

Ik zit even hard na te denken. Finlux niet in elk geval. De samenwerking van SEL, Salora, Finlux en Luxor onder Nokia kwam bij mijn weten pas na dit toestel. Van binnen trokken Salora en Finlux in de jaren '70 en vroege jaren '80 totaal niet op elkaar. Later bleef elke fabriek in de samenwerking nog eigen chassis ontwikkelen die dan ook steeds vaker toegepast werden in toestellen van de andere merken, dus er kunnen langzamerhand best overeenkomsten ingeslopen zijn. Salora was de eerste fabriek die onder Nokia kwam te hangen ergens rond 1983 en toen de enige televisiefabriek van Nokia nog gewoon onder het merk Salora.

In de late jaren '80 gevolgd door SEL (ITT en Graetz als belangrijkste merknamen) dat rond 1989/1990 nog een tijdje de merknaam ITT-Nokia heeft gevoerd. Rond 1996 is Nokia uitgestapt, zijn de fabrieken onder het Hong-Kongese STM gehangen, STM failliet gegaan, alleen Finlux nog doorgestart onder eigendom van Otrum en nog een paar jaar doorgegaan. De diverse merkrechten zijn bij het faillisement van STM en/of later van Finlux onder andere bij Albers trading (later Salora Rotterdam) en bij Vestel terechtgekomen.

Als het toestel inderdaad bij Salora vandaan komt, wat me wel waarschijnlijk lijkt, denk ik eerder aan een postorder-uitvoering of een Japans merk. Ik denk niet dat er ooit Salora toestellen onder de naam Teleton zijn uitgebracht, maar die zaten wel allebei bij Fujitsu General en die deed ook wel wat met andere Japanse merken. Misschien kom ik op de NVHR dagen nog iemand tegen die bij Fujitsu heeft gewerkt. Als ik hem zie zal ik er eens naar vragen.