Hallo iedereen, ik heb pas een gebruikte batavus Padova gekocht met een defect. Na het opladen tot ongeveer een kwart haal ik hem van de lader. Zodra ik ga fietsen krijg ik direct foutmelding e0001 en is de accu percentage weer helemaal op nul. Ik heb er een rapport bijgekregen zie foto’s

Accupakket uit 2008 is denk ik wel aan het einde levensduur. Misschien kun je op een slimme manier de cellen vervangen.

Zoiets als deze meneer presteert https://www.youtube.com/watch?v=XffAK46hYwQ

Kijk in het sparta ion topic voor hints

Een batavus padova is gelijk aan een sparta ion,
Het meten van de hoeveelheid lading gaat bij een padova is niet zo nauwkeurig als van een telefoon,
Je kunt de ladingsteller resetten door aan de onderkant bij de trapas het kapje eraf te schroeven en de zekering er een tijdje uit te halen.
Na plaatsing van de zekering even wachten, daarna de lader aansluiten.
Er gaat nu een fabriekslading plaatsvinden het pack word lekker warm en alle cellen worden vol geladen.
Nooit gaan fietsen zonder beschermkapje.
Als hij nu nog niet vol is of binnen 20km 0001 aangeeft is de print in het accupack of de cellen defect.
In dat geval is het een gevalletje Chinese controller en accu volgens bovenstaande link.

deze fiets heeft in 16 jaar tijd maar 1000km gefietst, dat is erg weinig. de cellen zullen dus ook tamelijk lui zijn geworden van amper gebruikt worden.