Voor het opladen van mijn GSM in de wagen zoek ik een lader
- waarin ik een USB kabel kan pluggen en met de GSM kan verbinden
- of waaruit een kabel komt met een "kleine" mannelijke USB stekker.
(heet zoiets een USB -C ?)
Bijkomend zou ik hiermee +/- 60 à 70 Watt liggen kunnen overdragen van de auto naar mijn GSM.
Ik dacht aan zoiets : https://www.reichelt.de/usb-ladegeraet-3-6-12-v-48-w-3-a-usb-a-usb-c-k…
maar het probleem is
- in de tekst spreekt men van "Das 30-W Autoladegerat"
- in de specificaties spreekt men van 48 W
- nog in de specificaties spreekt men van 3000 mA bij 3.6-12V
Begrijpen wij begrijpen kan....
zijn er alternatieven ?
Produktdetails
USB-Anschluss: 1x USB-A, 1x USB-C
Ausgänge: 2
Kabel: die Lieferung erfolgt ohne Kabel
Leistung: 48 W
Spannung: 3 A
Strom: 3,6 - 12 V
Nee, ik begrijp er niks van.
Dat soort adapters liggen bij de Action voor bar weinig. Alleen leveren ze geen 60W. Kan er wel 12A door een USB-kabeltje?
Bij 12V is al veel meer mogelijk, maar is dat wat je wilt?
[Bericht gewijzigd door Hensz op (20%)]
Op maandag 8 april 2024 22:54:32 schreef pamwikkeling:
maar het probleem is
- in de tekst spreekt men van "Das 30-W Autoladegerat"
- in de specificaties spreekt men van 48 W
- nog in de specificaties spreekt men van 3000 mA bij 3.6-12VBegrijpen wij begrijpen kan....
zijn er alternatieven ?
waar is het probleem? gewoon optellen, er zitten nu eenmaal 2 USB stekkers op, waarvan eentje 30 Watt kan verzetten. dus de andere doet ongeveer de rest, in het beste geval.
verder hangt hetgeen de USB-C gaat leveren ook af van de kabel en de device die er aanhangt, dus stroom en spanning zijn idd variabelen.. + nog wat typefouten en je bent er 
Er is ook een nederlandse website
https://www.reichelt.nl/nl/nl/usb-ladegeraet-3-6-12-v-48-w-3-a-usb-a-u…
met een datenblatt
en kijk eens wie we hier hebben
https://nedis.be/nl-be/product/computer-en-mobile/laders-en-stroomvoor…
[Bericht gewijzigd door OXO op (36%)]
Net als met video over USB kan je ook op stroom/power over USB afstuderen.
USB-C heeft de PowerDelivery standaard in dit geval tot 30 Watt, USB-C moet 3A ondersteunen. Ik denk dat voor 30Watt er 2,5A bij 12V uitgaat.
(De standaard ondersteund 5A x 20V en ik heb zelfs ergens 140W gelezen, maar deze oplader doet dat dus niet)
QC = QuickCharge, dit is een Qualcom standaard, oa gebruikt door Samsung. Die schakelt na detectie van de juiste telefoon naar een max van 3A x 12V over in dit geval de USB-A poort. QC kan ook met 3,6V laden, daar komt die waarde in het datablad vandaan.
Ik denk dat de elektronica voor beide poorten 48W heeft, met twee apparaten bijvoorbeeld 2 x 12V x 2A = 48W. Al kan het best dat één van de twee voorrang krijgt.
70Watt klinkt wel erg veel voor een telefoon. De iPhone 15 laadt max met 27Watt de Samsung S23 met 25Watt, maar misschien heb jij een hele bijzondere telefoon 
Guy.v2
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Op maandag 8 april 2024 23:02:51 schreef Hensz:
Dat soort adapters liggen bij de Action voor bar weinig. Alleen leveren ze geen 60W. Kan er wel 12A door een USB-kabeltje?
Bij 12V is al veel meer mogelijk, maar is dat wat je wilt?
https://action.com/hostedassets/CMSArticleImages/21/70/3001713_8711292…
Voor het opladen van een smartphone zou ik een echt merk USB-C lader nemen van 10-20 Watt, dit is voldoende als de telefoon niet heel snel geladen moeten worden.
Grotere vermogens in een USB-C autolader in sigarettenaansteker-aansluiting gaan simpel niet (veilig) in de kleine behuizing passen. Dus vrijwel alles wat je hier van vind is te hoog aangeschreven en zal netto minder leveren.
Als je echt >60 Watt USB-C nodig hebt dan zijn er wel losse 12V blok-adapters met sigaretten-aansteker plug en aan de andere kant een USB-C aansluitkabel. Hiermee kun je bijvoorbeeld je laptop via USB-C voeden en laten werken.
Let er in alle gevallen wel op dat de link net zo sterk ik als de zwakste schakel. Wil je boven de 5V en boven de 10 Watt laden dan moet de USB-C kabel tussen lader en telefoon ook geschikt zijn voor PD of QC protocol tot xx Watt. Ook met deze materie dus wegblijven van de Action's en Ali's...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
in de tekst spreekt men van "Das 30-W Autoladegerat"
in de specificaties spreekt men van 48 W
Beide uitgangen kunnen 3A leveren. Alleen mag de som van beide uitgangen niet boven de 48W uitkomen...
joopv
Golden Member
Deze lader wordt nu (optioneel, niet standaard) met een nieuwe Samsung A54 meegeleverd. 25W uit een doosje van 40 x 40 x 25 mm
Er staat op:
(PDO) 5V= 3A 15W or 9V= 2,77A 25W
(PPS) 3,3 - 5,9V= 3A or 3,3 - 11V= 2,25A (7,5 - 25W)
Als ik het goed begrijp is de PPS (programmable power supply) mode bedoelt om vrijwel zonder conversieverliezen in de telefoon direct de accu te laden. Een DC-DC converter met alle warmteontwikkeling daarbij in de telefoon/laptop wordt in deze mode omzeild.
https://www.reddit.com/r/UsbCHardware/comments/12k2063/what_is_the_dif…
@r-p hieronder: details aan het bericht toegevoegd
Kan de lettertjes net niet goed lezen, dus wat kan die allemaal?
En wel vreemd dat de S23 van mijn dochter de lader maar gewoon weglaat. Kan er schijnbaar niet van af bij een telefoon van, wat was het, 800 euro? 
Een paar jaar ouder:
Er staat oa 100-240V ~ 50-60Hz 0,7A
Output (PDO):5V 3A 15W or 9V 2,8A 25W
(PPS) 3,3-5,9V 3A of 3,3-11,0V 2,25A (7,5-25,0W)
RIESCO DE CHOCO ELÉCTRICO 
Op dinsdag 9 april 2024 16:20:00 schreef r-p:
Kan de lettertjes net niet goed lezen, dus wat kan die allemaal?En wel vreemd dat de S23 van mijn dochter de lader maar gewoon weglaat. Kan er schijnbaar niet van af bij een telefoon van, wat was het, 800 euro?
Volgens mij bedoelt joopv ook dat hij hem als optie erbij bestelde. Ik kreeg hem er nog bij en volgens mij mag dat nu niet meer en moet ook Apple USB-C ondersteunen, maar niet bijleveren.
[Bericht gewijzigd door K7Jz op (56%)]
Op dinsdag 9 april 2024 16:20:00 schreef r-p:
En wel vreemd dat de S23 van mijn dochter de lader maar gewoon weglaat. Kan er schijnbaar niet van af bij een telefoon van, wat was het, 800 euro?
Is milieuvriendelijk.
Je dochter zal wel ergens 25 opladers van voorgaande telefoons hebben, dus een nieuwe overbodige lader wordt niet meer standaard door Samsung geleverd. Op aanvraag kan dat uiteraard wel.
Op dinsdag 9 april 2024 19:55:06 schreef ohm pi:
[...]Is milieuvriendelijk.
Je dochter zal wel ergens 25 opladers van voorgaande telefoons hebben, dus een nieuwe overbodige lader wordt niet meer standaard door Samsung geleverd. Op aanvraag kan dat uiteraard wel.
Is een lastige, ik heb nog NOOIT een 100% aangename derde-partij lader gekocht, en al helemaal niet bij de Hema, de oplichtersgang bij de kassa van de MediaMarkt of de Jumbo.
Ik laad hier in huis alles op met een vintage-collectie laders van Nokia. De oude dingen met 1A 5V USB-micro laders, de nieuwe met de 4 exemplaren van de eerste USB-C snellader uit 2015 (toen stond er inmiddels Microsoft op de stekker): 5V 3A. Niet stuk te krijgen, geen irritante piep, worden niet warm, hoog rendement. Soms zou je willen dat er weer een fatsoenlijke lader wordt meeverkocht. Die oudjes hebben ook geen eeuwig leven, al draaien ze allemaal nog top en is er niks aan stuk. Zelfs die hele dunne snoertjes van de micro-usb laders lijken onverwoestbaar.
De klassieke witte Apple-laders met USB-A en hier en daar een oude Samsung lader met USB-A blijven ook van topkwaliteit. Dan maar wat langer wachten.
Maar terug naar de sigaretten-adapters. Ook daar geldt naar mijn idee: het werkt, maar het is allemaal prul. Verwacht er niet te veel van. Hooguit een redder in nood. Ga uit van 5W per aansluiting, en alles wat het beter doet kun je als cadeau beschouwen.
Ik gebruik deze om mijn GSM op te laden.
20 tal minuten en het ding is opgeladen, dat werkt comfortabel.
Voor in de auto zoek ik iets gelijkaardig, hetgeen nu in gebruik is, dat duurt veel te lang om de GSM batterij op te laden.
En ja, ik weet het, ik ben wat mijn telefoon betreft, niet zo plichtsbewust dat ik die dingen iedere avond insteek om 's morgens netjes opgeladen terug te vinden. Bij mij gebeurt dat ad hoc.
POWER ADAPTER
model : MDY-14-EW
input : 100-240V, 50/60Hz, 1.7A
normal output : 5.0Vdc, 3.0A 15.0W
fast output : 5.0-20.0Vdc, 6.2-3.25A (67.0W max)
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Haha...Xiaomi...
Mijn Xiaomi 11T werdt geleverd met exact dezelfde snellader.
Laadt volgens de specs van 0 tot 100% in 36 minuten.
Vind ik persoonlijk iets tè overdreven (GSM wordt naar mijn gevoel véél te warm tijdens het snelladen).
Daarom gebruiken mijn echtgenote en ik enkel nog de originele lader van haar Xiaomi (model vergeten, lader max. 22W bij 12V).
In de wagen gebruik ik (voor zover nodig) een originele Samsung 5V/2.5A sigarettenaanstekeradapter.
Mijn vorige 5V/1A adapter was te zwak om het ontladen door urenlang continu gebruik van Waze tijdens lange reizen te compenseren, met de 2.5A adapter geen probleem, accu altijd op 100%.
Niet dat ik 100% lading OK vind, integendeel.
Voor mijn vorige Huawei GSM had ik via Playstore voor een paar € een appje gekocht (Automagic) dat via programmeerbare grafische scripts mij duidelijk hoorbaar vocaal verwittigde als de lading onder of boven een bepaalde grens kwam (bij mij "Your battery is fully charged" bij 90% lading en "Your battery is discharged, please recharge" bij 10%).
Werkt spijtig genoeg niet meer met Android 13...
@pamwikkeling: Ik denk eerlijk dat een 60-70W sigarettenaanstekeradapter een utopie is.
Origineel/van een gekend merk ga je die nooit vinden, chinees nabouwselbrol niet in aanmerking genomen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
ik kom op hetzelfde soort oplader uit als in de startpost; zou goed zijn om te weten welke telefoon je wilt laden, want zoals eerder opgemerkt laden de meeste telefoons met 25~30W maximaal. Een 70W lader voegt dan niets toe.
[Bericht gewijzigd door WillemV2 op (94%)]
De levensduur van de accu word ernstig verkort door de hoge stromen en temperatuur.
En als de accu verouderd en dus de Ri hoger word worden de temperaturen alleen maar hoger en hangt hij indien aanwezig in zijn temperatuur beveiliging.
Er zijn niet voor niets opties om langzaam te laden en maar tot 80 procent op je telefoon en laptop.
Met zulke hoge stromen laden, daar heb je een goede kabel voor nodig anders smelt dat ding vast in je usb-c poort.
@ Willem,
ik bel en whatsapp hier met een Redmi Note 12.
Dat was het meest goedkope ding waarmee ik kan bellen en Whatsappen.
Het ding wordt geladen met 67W en als hij 5 jaar mee gaat, is dat voor mij voldoende.