SIMUL
Golden Member
Heb jaren geleden de 2 eerste boeken gekocht van Bert Van Dam Pic microcontrollers programmeren en 50 projecten . Ben er geleden eens aan begonnen en liep naar behoren . software was te downloaden . Nu computer is buiten gebruik om reden ?? en zou terug even de jal van die boeken willen installeren met nergens meer terug te vinden ging hem over Pic Dev01.Nu kan iemand me zeggen waar deze software nog te vinden is .Vroeger was deze maar gewoon te downloaden . Zo wel zielig zijn mocht die software niet meer te downloaden zijn , Wie kan me helpen en weet waar ze staan .Met dank
rob040
Golden Member
Ik heb een zip bestand met gratis software van de Elektor site.
Dat was gerelateerd aan de boeken van Bert van Dam. Kan ik je mailen, weet niet of het compleet voor beide boeken is.
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Wetransfer link voor de bestanden
SIMUL
Golden Member
Bedankt voor het doorsturen via wetransfer . Heb het gedownload en zet me dan aan het werk . Ik zit hier met de 3 eerste boeken en wil daar eens met aan de slag . Triestig dat die link weg is waar we ze zo van zijn site kunnen plukken .. als dat met zijn nieuwe boeken ook zo is , hoeft het voor mij niet meer . Hij zou beter een cd . Normaal werk ik met pic basic in combinatie met profilab . Kost natuurlijk geld , maar zijn boeken hebben ook geld gekost .Misschien stom van mijn moest ze opgeslagen hebben op een cd . Toch alvast bedankt .
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op vrijdag 3 mei 2024 13:51:38 schreef SIMUL:
Vroeger was deze maar gewoon te downloaden . Zo wel zielig zijn mocht die software niet meer te downloaden zijn
Die boeken zijn ook wel meer dan 10 jaar oud, het houdt een keer op.
SIMUL
Golden Member
Ik weet niet of software na 10 jaar niet meer internet mag blijven staan . De boeken zijn nog hier en daar te koop . Maar ja nieuwe boeken drukken en software brengt geld in de lade . Je kunt toch ook nog basic downloaden ? Maar goed het is nu zo . Bedankt voor jullie reacties
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Daar gaat het helemaal niet om, iemand moet ook een website betalen en open houden zodat jij gratis alles kan downloaden? Tja voor niks gaat de zon op...
SIMUL
Golden Member
Natuurlijk reclame van verkoop boeken zal ook wel de auteur geen windeieren leggen . Maar goed we gaan de zaak sluiten . Bedankt .
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Niemand gaat een website voor meer dan tien jaar open houden en blijven betalen... En er niks meer aan verdient, niks is nog gratis... CO zou ook niet open kunnen blijven zonder steun, alles is verschrikkelijk duur nu.
Zelfs Wikipedia smeekt weer om donaties, je denkt nog teveel in de oude tijd.
Hij heeft wel wat boeken verkocht, maar daar ben je nog geen miljonair van hoor.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (12%)]
benleentje
Golden Member
Niemand gaat een website voor meer dan tien jaar open houden en blijven betalen...En er niks meer aan verdient
Precies. Wat er volgens mij ook op wijst dat JAL niet zo heel populair is geworden.
Ik snap de gedachte wel van ik heb 3 boeken en wel deze taal dan ook eens gaan leren maar weet ook dat er geen ontwikkeling meer is en je er geen nieuwere microcontroller meer moet verwachten.
Op vrijdag 3 mei 2024 18:58:47 schreef Henry S.:
[...]
Die boeken zijn ook wel meer dan 10 jaar oud, het houdt een keer op.
Je kan ze wel nog kopen bij bijvoorbeeld Amazon, Okaphone, Bol of Elektor, TS heeft dus zeker een punt. Op beide sites staat ook dat de software te downloaden is en bij Elektor zelfs een linkje dat vervolgens terugschiet naar de hoofdpagina. Dat is best slordig.
Een cd erbij zal snel 500-1000 maal een euro zijn, dan is een bestandje op een bestaande website zo goed als gratis. Vervolgens ziet de systeembeheerder dat er de laatste 5 jaar 3 downloads waren en wordt het opgeruimd. (Of het is gewoon 'vergeten' tijdens een upgrade).
Al met al staat de telefoon blijkbaar niet roodgloeiend bij de verkopers.
Ik denk dat een linkje plaatsen niet mag, maar ik vond het hele "50 projecten" boek in het engels als gescande PDF vrij simpel via google op electrovolt.ir.
Bert is inmiddels wat zweveriger geworden als je het mij vraagt 
http://www.makbuntu.com/auteur/
SIMUL
Golden Member
Na lang zoeken ben ik de nieuwe website gekomen van Bert Van Dam "Just another Jal website" . Alles staat zeer duidelijk verwoord .Met voorbeelden , mogelijkheden . Mijn excuus aan Bert Van Dam en al de antwoorden die ik hier op C.O gekregen heb .Met Dank
digithalys
RobH
@SIMUL
Ik bezoek dit forum maar sporadisch, anders had ik je meteen naar
http://justanotherlanguage.org/
verwezen.
Het is overigens niet een vervolg van het werk van Bert van Dam maar een alternatieve en meer algemene opzet.
Er zijn trouwens ook twee Google discussiegroepen voor JAL:
Jallist voor JAL gebruikers programmeurs
Jallib voor ontwikkelaars en feedback van gebruikers
Wellicht zien we je daar nog eens terug.
Rob