Roland11
Golden Member
Op zaterdag 11 mei 2024 11:47:17 schreef mvdk:
Intussen opgelost met een nederlands stopcontactenblok.
Ja, met een handvol nederlandse stopcontactblokken met ZA stekker eraan sloot ik ook al mijn Europese apparatuur aan in Zuid-Afrika 
Op zondag 12 mei 2024 15:18:23 schreef revado:
Doet het heel leuk in de rugzak bij de douane... steevast moet het rugzakje leeg
De Douane? zit er soms een wit poeder in verstopt? 
Op zondag 12 mei 2024 16:55:45 schreef kris van damme:
[...]
De Douane? zit er soms een wit poeder in verstopt?
Talkpoeder misschien in het snoer 
Nee, ze zien op het röntgenbeeld een paar rare draden en dan is dat verdacht . 
Op zondag 12 mei 2024 16:58:30 schreef revado:
[...]ze zien op het röntgenbeeld
Ah.., je hebt het over de security check. (das wat anders dan de douane)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op zondag 12 mei 2024 16:58:30 schreef revado:
[...]Talkpoeder misschien in het snoer
Nee, ze zien op het röntgenbeeld een paar rare draden en dan is dat verdacht .
Ik heb altijd een hele lading USB kabeltjes in mijn handbagage voor camera laptop en telefoon. Nooit problemen mee.
Dat was vroeger anders toen ik nog met film fotografeerde. Altijd problemen met de douane en security.
Nadat ik mijn films met een fiks groenzweem had teruggekregen heb ik alle films in transparante (Fuji) doosjes gestopt met een flinke sticker met "Don't X-Ray" en "400 ISO" of 1600 ISO" er op. Dat hielp enigszins, maar toch vaak nog geharrewar 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op zondag 12 mei 2024 14:50:11 schreef Arco:
Ik zou bij dit soort (niet geaarde) stekers de aardpen van rood plastic maken als waarschuwing. (opgedrukte waarschuwingen doen niet veel)
Hoe is het verschil eigenlijk relevant? Ik snap het veiligheidsrisico dat je hier ziet niet helemaal. Wat gaat er exact mis als je een dubbel geïsoleerd apparaat voor een geaard apparaat aanziet?