Hallo,
onze wasmachine trilt enorm bij het op en af toeren bij het centrifugeren, vandaag de achterkant eraf gehad, alle veren en schokdempers lijken goed, de schokdempers worden wel warm tijdens het centrifugeren.
de machine staat perfect waterpas.
wij hebben deze machine overgenomen van een oude vrouw dus weinig gedraaid, machine is 4 jaar oud inmiddels, tijdens transport de transportstangen gebruikt.
heeft iemand een idee wat er nog mis kan zijn ?
siemens model WDD330 WPs
type HW20
Slag in de trommel door kruisrot komt vaak voor. Draai aan de trommel met de hand en kijk of deze in het midden van de rubber blijft. Ga je kracht zetten naar onder bv, zal de kuip wel meeveren, maar de positie tov de rubber moet gelijk blijven. Dit herhalen in meerdere standen van de trommel.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Een siemens met een miele model nr. Vreemd.
Trillen bij een w1 miele. Auch.
Staan de poten vast? Staat hij stabiel? Als je er tegen duwt klinkt hij niet scheef? De rubber onder de pootjes niet stuk.
Omschrijf "trilt" eens beter of maak filmpje
[Bericht gewijzigd door EricN op (53%)]
Geen versleten pootjes, alles lijkt als nieuw, ook achterin.
Ik heb filmpjes maar zijn allemaal groter dan de maximaal toegestane 5mb
EricN
de pootjes heb je visueel nagekeken!
Vraag hier even hulp bij je grote bestand probleem. Ik zou het op je Google drive zetten met een link. Maar ik zie anderen het hier anders doen.
Miele dus...
Het staat toch op beton of vloer? Vloer die niet op houten balken ligt...
Helpt het tijdens het trillen om ergens tegen de wasmachine omkasting te duwen?
Welke wasmachine had je ervoor? Mss ben je die toerentallen niet gewoon?
Bij elk soort was of ben je met badmatjes aan het experimenteren?
[Bericht gewijzigd door EricN op (17%)]
https://drive.google.com/file/d/1wdv-ZpddBdCq5_t_XEfEhgxCAr-7z7-S/view…
[Bericht gewijzigd door lava op (91%)]
de was is niets bijzonders, gewoon aantal natte handdoeken om te testen.
het is mij warempel gelukt om filmpjes te plaatsen via een link
EricN
laminaat is not done. Onder dat dun pelletje karton(mdf) zit mousse. Dat is niet stabiel. Is er geen mogelijkheid om het toestel tijdelijk elders op te stellen zodat we bodem!onstabiliteit kunnen uitsluiten?
In je videobestand de privacy instellingen nog op openbaar zetten.
[Bericht gewijzigd door EricN op (31%)]
ik heb ook al eens ergens gelezen, het idee om ter plekke van de stelpoten van het onderframe gaten in het laminaat te zagen.
enigste optie om ergens anders te proberen is misschien de badkamer
Op dinsdag 14 mei 2024 16:26:32 schreef lava:
https://drive.google.com/file/d/12wmITSpLr_lg3cwhBgERLjoK6CbDUtYx/view…
Gezien het filmpje zou ik toch eens de schokbrekers controleren.
En wat lampje45 zegt dat frame is ook weinig stabiel persoonlijk had ik daar extra plaatschoren tussen gezet om de stabiliteit verhogen.
EricN
klinkt als een losse bout of schokdemper die ergens los zit. Zeer gevaarlijk werk maar tijdens dit zwieren moet je overal tegen duwen (zonder met je hand of haar tss te geraken dus gebruik een stok of drg.
Bij mijn zoon dacht ik ook aan dempers maar uiteindelijk bleken de bouten die het betonblok boven op de trommel vast moet houden los getrild te zijn.
Gr F_S
zover ik kan voelen zitten de schokdempers allemaal goed vast, omdat ze ook warm worden ga ik er van uit dat ze goed werken.
deze machine heeft aan de achterkant een gietijzeren blok ipv beton boven op, alles zit goed vast. als de machine op de grond staat zonder de verhoger trilt de machine ook behoorlijk. we gaan hem binnenkort in de badkamer testen rechtstreeks op de betonvloer.
ook nog even het voorstel van Jerome gecontroleerd, er zit totaal geen speling tussen binnen en buiten trommel(geen kruisrot)
Kunnen de wasmachine niet testen op betonnen ondervloer, hij past niet is op badkamer ivm verwarming die in de weg zit. vorige machine trilde niet en stond op de zelfde plek.
Op dinsdag 21 mei 2024 22:49:42 schreef lava:
zover ik kan voelen zitten de schokdempers allemaal goed vast, omdat ze ook warm worden ga ik er van uit dat ze goed werken.
Dat is wel een stelling die zonder de hitte te weten een slechte diagnose is.
Ik zou je willen adviseren deze filmpjes te kijken en dan pas de diagnose te stellen, dat lijkt me een beter onderbouwde manier van storing zoeken.
Schokdempers Wasmachine testen zowel uitleg van de demper en test in de machine
Die schokbrekers zijn goed, mits beschadigd tijdens transport. Gaan normaal NIET stuk.
Haal die machine maar (snel) van dat enge verhogertje af. Rechtstreeks op de vloer of een Mieleproof verhoger gebruiken. Maar dat gaat op lamimaat gewoon NIET werken.
Nou niet stuk Maus?? Ik heb VD week een gelijkwaardige machine gehad, machine wandelde door de ruimte heen (eigenlijk vanaf dag 1, 2018), heengegaan en geopend, schokbrekeres leken prima, maar de eerste keer wandelde weer weg, direct op tegelvloer en stond rockvast op de pootjes. Eigenaar durfde niet meer mee te wassen en wilde per se dat schokbrekers vervangen werden. dit gedaan en vond eigenlijk mechanisch nauwelijks verschil ( Lekker duur setje trouwens!) en bericht gekregen, nu OK en blijft staan!! Dus?? wel iets mis mee!
Een machine moet op directe betonvloer komen, goed gesteld en contramoeren goed aangedraaid, dan stopt schudden wel.. anders ook schokbrekers vervangen..
EricN
@smd. Dit is een gekend probleem bij Miele. Niets helpt. Ik ben dus sceptisch over je schokdemper verhaal temeer je zelf ook aangeeft geen verschil te merken. De geïnfecteerde toestellen hebben ook goede dagen. Mss dat het kort goed gaat. Mss dat je ons kunt op de hoogte houden over de lange termijn gevolgen van dit specifiek geval? Moest het echt zo simpel zijn gaat dat wel heel veel gevallen oplossen maar...ik vrees er voor.