Beste ik ben bezig een sm6020 te herstellen maar loop tegen het probleem aan dat de vier bux48a er iedere keer uitknallen als ik ze vervang en de zekering vervang door een 100 watt gloelamp lijkt hij het normaal te doe .
heeft er iemand tips wat het probleem zou kunnen zijn
M.V.G. Hubert

Kan je even een link naar het schema regelen?

Edit: Geen zin om te zoeken. Maar dat hoefde niet. Ik heb mijn copie er bij gepakt. (Maar voor anderen die het schema niet paraat hebben blijft het handig).

Q5 is een bux84, niet 48A. En voor zover ik kan zien is dat er maar 1. Wat doe ik verkeerd ?

[Bericht gewijzigd door rew op (74%)]

Beste
Dit is een oude versie snr 00118 en hier zitten 4 transistoren in type bux48 volgens het schema
het schema staat op volgende link
https://www.delta-elektronika.nl/discontinued-products

ik heb ondertussen de bruine elco s op de sturing en de hulpvoeding vervangen omdat deze bekend zijn om defect te zijn ;
als ik er 4 nieuwe transistoren inschroef en de zekering tussen de elcos en het schakelgedeelte 6.3 amp met een lamp van 60 watt overbrug lijkt ze normaal te werken de spanning is dan instelbaar en de stroom ook ( beperkt door de lamp uiteraard) ook de diode s op de print met de transistoren zijn alemaal gecontroleerd zonder resultaat.

de enige vraag die ik niet in het schema vind is de aansluitingen van de stuur transfo 5 draden die hebben in het schema allen dezelfde nummer en op de connectie print staat niets aangegeven welke kleur waar moet zitten
Ik heb het vermoeden dat in deze voeding al iemand aan het werk geweest is vandaar .
M.V.G. Hubert

Beste
Dit schema heb ik ook maar in de link waar ik naartoe verwijs staat ook het schema met de 4 transistoren bux48 .

M.V.G. Hubert

De manual die ik heb heeft geen Q2-3-4 !

Er is in die hoek meer veranderd dan alleen die 4 torren door een enkele (zwaardere) vervangen.

Beste

Bekijk de manual die ik als pdf heb meegestuurd daat staan beide versie s in

bij deze

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (85%)]