tv lg33pc51 tv doet niets ledje rood, na aanzetten even groen dan rood

LG 33pc51
groen knippert 20x dan brand groen even en dan rood geen menu als groen brand
2 bolle elco,s Op voeding vernieuwd was 105 graden vervanger idem geen verschil.
Stekker voeding naar hgsp los geen verschil, kleine witte stekker idem, grote witte stekker los start niet op.
Losse voeding geeft standby 5v, 5v sc oké, 9vsc is ov, 16v 2x is 0v, m5v oké, 5vmnt 0v, V5on is 0v , ?Lon is 0v, acdet is 4,98v
Op print waar scartaansluiting op zit branden 2 groene ledjes bij start ,dan gaat 1 ledje uit en 1 wordt rood, met lint naar hgsp print los brand er maar 1 ledje groen bij start, uitgang hgsp print los geen verschil, kopenstrip op voeding los geen verschil, witte weerstanden op voeding oké.
ik heb alle info gelezen die al op circuits staat.
iemand ervaring met dit type?
bvd

Zie je de verlichting achter beeldscherm even opstarten?? Als er 2 elco's rot waren, zijn er meestal meer defect..

ik zie geen licht opstarten, andere elco,s los getest oke.
ik heb gelezen dat ze losse voeding testen met een lamp, maar de andere print moet toch signaal geven dat voeding open gaat?
elco,s waren zilver 105 graden, ik heb gewone gebruikt 105 graden, zou het verschil maken als ik er gouden low in doe (moet ik ze eerst kopen)

maartenbakker

Golden Member

De kleur doet er niet toe, het gaat om het merk en type.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik had begrepen dat de gouden speciaal low ...zijn.
het merk is samwha wb 50v 470 uf

De kleur is de "huisstijl" van de fabrikant. Als 1 fabrikant de beste low-ESR een gouden kleur geeft, dan zal een andere fabrikant natuurlijk graag hun gewone (niet-low-ESR) condensatoren ook de gouden kleur geven in de hoop dat mensen zoals jij dan denken dat dit ook de beste/duurste condensatoren zijn.

Op zondag 26 mei 2024 02:53:43 schreef maartenbakker:
De kleur doet er niet toe, het gaat om het merk en type.

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 26 mei 2024 11:57:32 (21%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Samwha is een Koreaans bedrijf en maakt redelijk betrouwbare elco's...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb de bolle elco,s vervanger door lowesr zonder verschil.
het groene lampje knippert 20x voordat hij even groen blijft.
isdat een code??
wat is dat voor een lint op voeding?
van boven messing en van onder geen contacten te zien. zie foto

is dat een code??

Nee dat is geen code.

wat is dat voor een lint op voeding?
van boven messing en van onder geen contacten te zien. zie foto

Deze flatcable is verbonden met het panel.

*De 33pc51 is naar mijn idee een 32PC51, een plasma tv.

[Bericht gewijzigd door william1967 op zaterdag 8 juni 2024 20:50:54 (11%)

IDD opgezocht, een Plasma TV en dan is de Sustain board defect, controleer zekeringen en FETs op sluiting..

beste smd
wat is Sustain board en waar zit die?

De print aan de linker kant ( van achter gezien), de rechterkant is zsus, als die defect is heb je donkerder beeld

die sustain, is dat de print waar sus up en sus down op staat?

Nee dat zijn de SUS drivers, de print die daar aan vast zit, een grote print van wel 25x 30 cm ongeveer..

die andere print alle zekeringen goed en tyristors end geen sluiting.
is er een manier om de schermverlichting te controleren?

maartenbakker

Golden Member

Het is een plasma, er is geen "schermverlichting".

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De Y systain zorgt er voor dat scherm verlicht word, maar er is geen Backlight!! Download eens een service manual en ga eens meten zoals in manual beschreven staat..

2 elco,s op secondair voeding waren bol, ik dacht dat dat alles was.
kan er iets stuk zijn gegaan rondom die elco,s? , ze zouden 470 uf moeten zijn.
kan je hoogspanningslijnen los testen?
op voeding: 5v on, oke tot standby brand, 5v mnt oke bij start, 16v oke
bj start, 9v oke bij start, 5v sc oke bij start.

ik heb ontdekt dat er in midden van voedingsprint een grote stenen weerstand
zit met print aanduiding r801, dit is een zekering van 3 amp, die is stuk
geen sluiting te meten achter de zekering, nieuwe zekering klapt er gelijk weer uit,zie foto, x = zek, spoor achter zek gaat naar ond. die goed zijn.
dan gaat spoor door primair van trafo en dan naar drain van tor p6n90zfp
spoor komt van grote elco zal wel 300v zijn, de -- van deze elco is verbonden met andere poot van tor, tor meet los geen sluiting, maar als drain en -- van elco doorverbonden worden zal zekering stuk gaan.
wat gebeurd er dat tor kennelijk in geleiding komt?
de lege gaatjes zat tor in.

Vervang de weerstand of zekering en laat de kabels naar Sustain printen los, koen dan alle spanningen op de stekkers??

zekering vernieuwd en blauw dropje 221k 3kv sluiting vernieud.
nu is tv van standby af en groen lampje aan voorkant brand, tevens 2 groene
lampjes binnenin
alle uitgaande spanningen van voedingsprint zijn oke.
geen licht op scherm en geen geluid, knop input reageert groen lampje wel op
maar zie niets op scherm.

Plasma's zijn best ingewikkelde TVs voor beginners. Maar meet alle uitgaande spanningen op Sustain printen ICM een service manual..

waar vind ik de sustain printen, en hoe kom ik aan service manual?
zie foto, op deze foto is rechts de voeding waar sluiting zat.

Sustain printen zitten links en rechts, met de rode banden er aan. probeer eens een schema te vinden met behulp van Google en/ of Elektrotanya.com

ik zie geen rode banden, zie jij ze op de foto?