Beste CO-ers,
Ik heb hier voor me een Panasonic PT-RW630W beamer welke helaas geen teken van leven geeft. Bij het uithalen van de voedingsprint (foto 1) was het eerste wat opviel dat er een weerstand (R215) gesneuveld leek te zijn (foto 3). Na meten hiervan bleek dat dit inderdaad zo was (>10MΩ). Een stuk schema heb ik uitgetekend (afbeelding 4) en te zien is dat de weerstand (R215 blauw gemarkeerd) tussen de bufferelco C202 staat en in serie met de primaire zijde van de flyback transformer (TR1). De vraag is wat de waarde van R215 geweest heeft kunnen zijn? Gelukkig is er nog wat leesbaar op R215 en lijkt de opdruk 2x0 te zijn met x als onbekende (270?). Vermoedelijk gaat het dus om een lage weerstandswaarde. Toch begrijp ik de plaatsing/functie van R215 op deze plek niet helemaal. Ik heb niet eerder een flyback voeding gezien waar er een weerstand in serie is gezet met de primaire zijde en bufferelco.
Zoals uit het schema te halen is kan de flyback controller (MIP004) nooit starten indien R215 open is. De flyback voeding wordt vermoedelijk alleen gebruikt voor de standby.
Kan iemand hier wellicht meer duiding aan geven of heeft iemand hier toevallig een service manual van? Alvast bedankt.