Aswo geeft net als Reichelt, etc. een zekere kans dat het een overgestempelde is van een ander type dat pincompatible is maar voor lager vermogen, hogere ruis, etc. Dus goed inspecteren. Als er wat niet klopt, mag je hem ook gewoon terugsturen.

Dat was een vervalsingspraktijk die 20 jaar geleden al speelde. Dus zelfs in oude voorraden kom je ze wel tegen. Ik weet dat Henk van Display ze er wel tussenuitvist als hij ze tegenkomt maar het is ongeacht de leverancier dus een beetje een mixed bag, tenzij het om een type gaat dat nog recent in productie is geweest.

Dank je voor de tips.
Bij de chinese aanbieders is de kans bijna 100%, vandaar dat ik liever via een NL bedrijf koop.
Ik ben benieuwd wat er binnen gaat komen.
Komt nog een update.

Hoi,
Op zoek naar dunne zwakke zwanenhals zoals er gebruikt wordt in de Sensespeek PCBite probes.

De particulariteit van die zwanenhals is dat die vrij soepel is tot wanneer die schuin op ongeveer 45 graden gehouden wordt en dan blijft die staan.

Waar kan ik deze zwanenhals vinden?

Hallo,
Weet iemand misschien welk merk/type connectors dit zijn en waar ze te koop zijn? Dit type verbindt kabels aan elkaar, maar ook kabels aan de printplaat. Ze zitten in een LG airco die ik graag uit wil breiden met een zelfbouw wifi-module. En dat doe ik bij voorkeur netjes door deze met dezelfde connectors ertussen te zetten.
Alvast bedankt!

Die connector is dus een goede centimeter breed, maar er zitten wel 5 pennen op. Wat is de pitch, afstand, tussen de pennen?

Heb ooit iets gelijkaardig willen doen maar toen niet de gepasten connectoren kunnen vinden. Heb die toen gewoon vervangen door nieuwe. Had wel geluk dat de pennen in de nieuwe connectoren pasten, heb dus niets moeten persen en lengte kabels bleef dezelfde.

Lijkt heel sterk op een molex KK stekker

In onderstaande advertentie van blackdog zie ik op de meter een adapter bordje zitten waarin je makkelijk iets kan klemmen.

Geen idee hoe zoiets heet en dan weet ik ook niet hoe dat vio Google moet gaan zoeken. Iemand die weet waar je die kan kopen?

https://www.circuitsonline.net/files/aanbod/00047993.png

Dit is vintage. Ik heb er ook zo een van een oude Philips GM4144 RC brug.
Oorspronkelijk horen er twee zwarte kapjes op.

Op donderdag 15 augustus 2024 19:24:20 schreef williewortel:
Lijkt heel sterk op een molex KK stekker

... maar is het zeer beslist niet.
Volgens mij is het een JST NSH, GH, ZE, SFK, PA, XA of XNI connector, alleen zonder de pitch te weten is het niet mogelijk om het exacte type (en dus een leverancier) te vinden.
https://www.jst-mfg.com/product/productguide.php?category_id=1

Op ali zijn deze te koop:
https://www.aliexpress.com/item/4000613045361.html

Weet nog niet of die de standaard 3/4" (19,05mm) tussen de klemmen hebben. Heb er paar in bestelling staan.

Er zijn nog andere soorten zoals deze:
https://www.aliexpress.com/item/1005006137934895.html

Op donderdag 15 augustus 2024 19:15:46 schreef Swake:
Die connector is dus een goede centimeter breed, maar er zitten wel 5 pennen op. Wat is de pitch, afstand, tussen de pennen?

De afstand tussen het hart van de twee buitenste pennen is 8 mm. Het zijn er vijf, dus delen door 4 geeft een pitch van 2 mm. Kan dat kloppen?

Dat zou het een PA connector maken.
Zoek met een goede loupe naar markeringen op de connector, die kunnen uitsluitsel geven mbt het fabrikaat en/of type.

Het gaat me niet om de adapter maar om de handige manier waarbij je de draden of component vast kan klemmen.

Op zaterdag 10 augustus 2024 02:23:45 schreef maartenbakker:
Aswo geeft net als Reichelt, etc. een zekere kans dat het een overgestempelde is van een ander type dat pincompatible is maar voor lager vermogen, hogere ruis, etc. Dus goed inspecteren. Als er wat niet klopt, mag je hem ook gewoon terugsturen.

Dat was een vervalsingspraktijk die 20 jaar geleden al speelde. Dus zelfs in oude voorraden kom je ze wel tegen. Ik weet dat Henk van Display ze er wel tussenuitvist als hij ze tegenkomt maar het is ongeacht de leverancier dus een beetje een mixed bag, tenzij het om een type gaat dat nog recent in productie is geweest.

Van ASWO kwam de -XI, die zitten er intussen in en het werkt weer :)
Display stuurde de -II versie, die houd ik op reserve.

Op donderdag 15 augustus 2024 23:01:50 schreef benleentje:
Het gaat me niet om de adapter maar om de handige manier waarbij je de draden of component vast kan klemmen.

Kijk nog eens goed naar de foto.

Welke lijm kun je gebruiken voor het lijmen van Attema K40/K25 goot op een muur?

Ik heb hier 2 soorten montagekit waar beide op staat "niet geschikt voor PP en PE", maar bij de K40 staat uiteraard niet waar 'ie van gemaakt is... :(
Als de goot PE of PP is, welke lijm dan te gebruiken? (er komen na plakken ook nog wat schroeven in)

Heb voorlopig even een proefstukje ingesmeerd...

Als de goot PP (polypropyleen) is, dan is deze niet te lijmen (voor gewone stervelingen; er zijn methodes, maar daar is geen beginnen aan....)

Zijn die goten niet van een soort PVC? (wilde gok; fabrikant vermeldt het waarschijnlijk wel ergens op zijn website).

Kabelgoten heb ik vroeger vastgezet met een goede montagekit, Bison Polymax en Tec7 Xtack extreme.

En inderdaad, een proefstukje geeft 100% zekerheid of het betrouwbaar gaat werken.

Edit: verrek, de schobbejakken vermelden in de productdatasheet niet van welke kunststof het gemaakt is?! En de installatiehandleiding heeft veel plaatjes, maar meldt niets over het monteren van de plint. Handig....

[Bericht gewijzigd door nonius op (20%)]

Als de ondergrond stabiel en vast is kan je siliconekit gebruiken of nog beter is een polymeerkit zoals TEC7 of X-Tack van het merk TEC7 of bij het merk Soudal de Fix All of de High Tack.

Geen acryl, dat is enkel bruikbaar om gaatjes op te vullen.

Ik gebruikte altijd dubbelzijdige tape van ik dacht Attema canalit voor het plakken van kunststof goten. Dat werkte ook op poreuze ondergronden maar bij ons op kantoor waren de wanden van spaanplaat en er mochten absoluut geen schroeven gebruikt worden.

De truck met dubbelzijde tape is dat het niet te dun moet zijn. De wat dikkere tape kan ook op poreus materiaal. Ik gebruikte het zelfs op vloerbedekking.

https://www.elektrototaalmarkt.nl/canalit-tk-dubbelzijdige-tape-415016…

De goot wordt wel geschroefd, maar de muur is na het verwijderen van de oude plint niet egaal, waardoor het dan een 'wiebelige' boel wordt met die K40.
Ik dacht dat fabrikanten tegenwoordig op goten e.d. verplicht zo'n driehoekje met een cijfer ter identificatie van de kunststof moesten zetten?

Ik heb nog wel ergens tapijttape liggen, ga ik eens proberen...

Ik gebruik ook Canalit tape ( 25mm breed) , de zelfde die benleentje ook noemt.
Er gaan jaarlijks vele rollen doorheen bij mij, redelijk prijzig maar het geld meer dan waard.
Het is redelijk dik en vult daardoor ook op oneffenheden.

Een 6V 0,5A knipperlampje (vermoedelijk model PR3) met P13.5S fitting...

Ik heb diverse partijen lampjes doorzocht en op internet gezocht, maar lijkt wel erg zeldzaam spul. Ik vind in elk geval alleen knipperlichtlampjes met E10 fitting.

Voor een vaag idee in mijn achterhoofd* overweeg ik de aankoop van een Meanwellvoeding, meer bepaald een RT50.
Die is vlot te vinden bij ome Ali, maar ik doe toch mijn best om die te vermijden, gezien de politieke situatie. Nu vind ze ook wel aangeboden bij mouser.com, en niet eens veel duurder dan bij ome Chinees, maar dan zie ik plots "Product available only to OEM/EMS and design business customers. Product is not shipped to consumers in the EU or the UK" dus dat wordt hem niet. Wie beveelt welke leverancier aan?

*mijn achterhoofd is nogal ruim, en ik lijk wel een apart talent te hebben voor vage ideetjes waar niet altijd veel concreets uitkomt.

NB hadden we hier niet een aparte rubriek voor "waar koop ik ..." ? Ik vond ze zo gelijk niet, daarom deze aparte posting; maar verplaatsing van moderatorswege is best welkom.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (12%)]

Ik heb er 3 of 4 jaar geleden 3 voedingen bij Meanwell zelf gekocht. (nu waren dat wel vrij pittige voedingen in specs en prijs.

TME verkoopt ze ook. https://www.tme.eu/nl/katalog/voedingen_112530/?queryPhrase=RT50.&…

Het eerste topic in algemeen heeft links naar alle langlopende verzamel topics.