rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Er zijn een hoop chinezen die "goed spul tegen een redelijke prijs" proberen te maken. Daar kan je prima spullen bij kopen. Probleem is alleen dat er ook chinezen zijn die optimaliseren op: "moet er op de foto redelijk uitzien en eventueel ook de 1e dag overleven, verder zo goedkoop mogelijk". Als je daar een paar keer mee te maken hebt gehad, dan geef je het op. Tidak Ada zit in dat kamp. Geeft niet.
Van een site als Nedis hoop je dus dat ze de moeite hebben genomen om uit te zoeken dat ze het bij zo'n "goed spul, redelijke prijs" chinees hebben gekocht....
[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 28 juni 2025 17:53:00 (17%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op zaterdag 28 juni 2025 16:14:06 schreef Tidak Ada:
Met "Ali en de Chinezen" doe ik niks meer
Oke,
Nedis en de Chinezen dan... Enige verschil is dat je meer betaalt en een simpeler metertje krijgt omdat Nedis ook genoeg moet binnenharken...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Nouja, rew maakt natuurlijk een goed punt. Hoewel Nedis ook nog wel eens een terugroepactie heeft, zijn zij wel de verantwoordelijke partij voor het CE certificaat en aanspreekpunt als er wat mis mee is.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Oke,
Hij zal waarschijnlijk wel werken, maar ik vind zo'n halve eeuw oud ontwerp met alleen 3 vlakken te onnauwkeurig voor moderne batterijen...
Het op de voorkant gedrukte CE logo en 'niet bij het grofvuil' symbool staat ook wat vreemd (nog nooit zo gezien, staat altijd achterop)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb een dergelijke batterijtester uit de taiwan tijd nog. echter wel aangepast met een lcd ipv dat vage metertje en kleine belasting op de aansluitingen ( elk model andere waarde ) , anders is een batterij altijd vol..
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
De de vorige had een LCD bargraph. werkte aanvankelijk geod, aar deaassturing is waarschijnlijk. defect, dat zal je met een analoog metertje niet overkomen, vandaar deze bewuste keuze.
Ik weer het, maar Nedis is nie al te onberouwbaar en de andere waren tch 6× zo duur. Voormij voldoet het.
Het meest wat ik meet zijn alkaline cellen en voor de Litium batterijen heb toch een andere tester. Als het er echt opaan komt heb ik nog mijn DVM met batterij test. Dit is vor 'huishoudelijk gebruik'.
revado
Honourable Member
Op zaterdag 28 juni 2025 07:31:12 schreef Arco:
Ik heb dus eigenlijk de connector op je foto nodig, maar dan in flare i.p.v. soldeer versie? (als dat bestaat)
Met zilversoldeer solderen...
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ken ze als "stekkerpen" bij Conrad
Op donderdag 3 juli 2025 14:50:16 schreef flash2b:
https://nl.farnell.com/wago/243-131/solder-pin-2mm-pcb-terminal-block/…
Dat dacht ik ook, maar deze zijn om een "vrouwtjes blok" op te duwen, zo iets :
Niet deze contacten :
Maar, bij gebrek aan een betere match doe ik het er voor of ik bestel ze bij EOO-BV, die heeft ze ook
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Amroh leverde indertijd die dingen. Ik kan helaas geen benaming herinneren
Dank, dan ga ik die bestellen.
Soldeernagels heten die, ze blijven mooi en stevig rechtop zitten in het ronde gaatje van de PCB ze werden ook wel gebruikt in gaatjes print zonder koper. Werkt veel sneller voor wat kleinere schakelingen dan een PCB te maken. Dat is iets voor massa productie of amateurs die vinden dat het er mooi moet uitzien. Heb ik geen boodschap aan https://www.amazon.nl/Soldeernagels-gSn-vernikkeld-galvanisch-vertind/…
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 3 juli 2025 17:28:44 (41%)]
Tidak Ada
Zo'n beetje analoog aan holnietjes....
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Voordat ik weer een dag bezig ben met nereenigne (reverse engineeren): heeft/weet iemand het schema van een Meanwell RS50(-48) voeding??
Het regelbereik is te klein: ik moet onder de 40V uitkomen, bij voorkeur rond de 36...
rob040
Special Member
Wel van een LRS50-5, maar die had je wellicht al gevonden.
Met een beetje geluk is veel hetzelfde.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Helaas, komt niet eens in de buuuurt...
Toch bedankt.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik zoek een T-filter, smd, 3,5x1,6mm. Ziet er ongeveer zo uit. Gemeten op een goede: 100nH en 220nF (op 10 kHz gemeten) dus [50nH----220n naar gnd----50nH] Er zit een 2A gelijkrichter achter en de voeding is 24V, per gelijkrichter ~ poot zit er 1.
Wat is de juiste zoekterm want ik vind niks anders dan RF versies die hooguit 100mA aan kunnen. (Farnell of Mouser)
Arco
Special Member
Of ze die exacte waarde hebben weet ik niet, maar Murata zal vast wel wat hebben (niet gekeken verder)
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik had de hele Murata catalogus al doorgewerkt. De meeste zijn bedoeld voor signaalleidingen. Het is voor de scheepvaart, anders had ik er wel twee spoeltjes en een condensator in geknutseld De precieze waardes zullen niet zo nauw komen, het is RFI/EMI onderdrukking. De reden dat ze dood zijn is waarschijnlijk de kapotte gelijkrichter erna. Beetje knullige constructie met 2 voedingen en dus 2 brug-gelijkrichters parallel.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op woensdag 9 juli 2025 17:06:04 schreef fatbeard:
Voordat ik weer een dag bezig ben met nereenigne (reverse engineeren): heeft/weet iemand het schema van een Meanwell RS50(-48) voeding??
Het regelbereik is te klein: ik moet onder de 40V uitkomen, bij voorkeur rond de 36...
Er zit vast ergens een TL341 in, in de buurt van een optocoupler, in de terugkoppeling. Daar zit dan vast een weerstandsdeler aan de uitgangsspanning mee verbonden... Daar kun je een beetje mee spelen.
Die TL431 zit waarschijnlijk in een TO-92 package, soms ook wat anders tot klein SMD spul aan toe. Je kunt ook vanaf de uitgangsspanning de spanningsdeler opzoeken. Goed, dat is gnireenigne, maar nereenigne is keul!
EDIT: Heck, er zit een instelpotje in. Dan heb je de spanningsdeler al gevonden.