Ik zit met een wonderlijke storing in een Siemens TP170:
290042:
An attempt was made to execute several recipe actions simultaneously. The last action was not executed.
De remedie zou moeten zijn:
Trigger the action again after waiting a short period.
Nou weet ik niet wat bij Siemens reen "short period" is maar het duurt al 24 uur.
Deze melding komt niet alleen bij receptacties maar bij alle instellingen die veranderd worden.
Is er iemand die dit eerder is tegengekomen, en vooral, wat was de oplossing?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Is ie dit plots gaan doen en is het apparaat al langere tijd in gebruik met de huidige programmering, of is er iemand bezig hem nu in bedrijf te stellen?
Het klinkt mij in de oren alsof het programma vraagt om diverse dingen tegelijk te doen wat ie gewoon niet kan.
Nee, de machine is al 15 jaar oud. Er is eigenlijk niks abnormaals gebeurd en de software is nooit veranderd.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Dat is inderdaad een hele rare melding.
Staan er misschien 2 recipes op het zelfde screen?
Misschien dat het (resistive) touch screen 2 knoppen tegelijk registreert of in zeer korte tijd na elkaar(dender). En daardoor de boel over de rooie gaat.
(Bij capacitive touch kan het nog makkelijker een dubbel registratie zien als het scherm vuil is. Een TP170 heeft toch een resistive screen zover ik weet?)
Zo heb ik nog een exor scherm waarvan de touch calbratie binnen een uur verlopen is en krijg dat alleen meer gefixed met hercalibratie en dan is die weer na een uur bagger, ergens is er iets loos met de folie of de electronica daarvan.
-edit-
Even een hypothese: Wat misschien ook kan is dat het recipe naar een externe tag schrijft in je PLC oid wat heel traag is of niet reageert? Wat is dan de foutcode?
pff, opgelost.
De klant had de hele machine al spanningsloos gehad, meerdere malen zelfs, en dat hielp niet. Ze hadden al diverse recepten gewist en dat hielp ook niet.
Uiteindelijk ben ik ben naar België gereden (gelukkig maar 140km), heb de voedingsstekker uit de HMI getrokken en weer teruggestoken en toen werkte alles weer 
Oh ja, en ik heb eerst de schakelaar op de MPi connector op "ON" gezet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat de oorzaak was.
Geen idee wat het probleem nou was, maar het werkt weer.