LGP43NT-21U1 power board waarde weerstanden

Hallo ik ben een powerboard aan het repareren . Het type is LGP43NT-21U1 .
Ik zoek de waarde van de weerstanden : R133,R134,R135 bij deze meet ik waarde ver in de mega omhs dat lijkt mij niet goed

maartenbakker

Golden Member

Waar zit dat powerboard normaalgesproken in?

Hoe zien de weerstanden er uit en staat er iets op?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 8 juli 2024 19:12:54 (38%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

Een paar duidelijke en scherpe foto's doen vaak wonderen. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Het zijn smd weerstanden . ik denk maat 1208 maar de waardes zijn niet meer leesbaar .

fred101

Golden Member

Je bedoeld waarschijnlijk 1206. Heb je ze al doorgemeten ? (Bij voorkeur uitgesoldeerd)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Toch een paar goede, scherpe foto's kunnen helpen...

Ook uitgesoldeerd gemeten , ik meet waardes in de mega ohms. Lijkt mij niet goed .De 3 weerstanden zitten in serie op pin 18 van IC SSC3S927L op het powerboard .

maartenbakker

Golden Member

Zo komt er mondjesmaat toch nog informatie los, mooizo. Nou het typenummer van de TV nog. Kans dat je daar niks op vindt, maar het hoort simpelweg bij de startpost omdat er ook een kans is dat je er wel wat op gaat vinden.

Zitten ze tussen pen 18 en de voedingsspanning of tussen pen 18 en pen 1?

Zie ook https://www.semicon.sanken-ele.co.jp/sk_content/ssc3s927l_ds_en.pdf

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Op woensdag 10 juli 2024 14:14:52 schreef ToHu:
Ook uitgesoldeerd gemeten , ik meet waardes in de mega ohms. Lijkt mij niet goed .De 3 weerstanden zitten in serie op pin 18 van IC SSC3S927L op het powerboard .

Als er meerdere weerstanden in serie zitten dan is dat meestal omdat er een hoge spanning overbrugd moet worden. In dit geval hangt pin 18 aan 325V.
Pin 18 is de start up current. Deze is typical 6mA. Zie datasheet, dan kun je berekenen wat die weerstanden kunnen zijn. MΩ id dan te hoog denk ik maar ik ben te lui om de datasheet door te werken ;-)
https://www.semicon.sanken-ele.co.jp/sk_content/ssc3s927l_ds_en.pdf

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

PIn 18 mag eventueel direct aan de spanning zo te zien, als dat zo is dan zijn de weerstanden onderdeel van de spanningsdeler naar pen 1. Die zou best wel eens heel hoogohmig kunnen zijn, die pen hoeft maar 1,2V te krijgen om de voeding vrij te geven.

Vandaar mijn vraag.

fred101

Golden Member

Ik denk dat je gelijk hebt, Maarten. Die weerstanden zijn idd een deler voor pin 1 Vsen. Rst wordt in sommige voorbeelden idd weg gelaten. Die zette me op het verkeerde been. Die 6mA is dan blijkbaar wat die pin trekt, niet wat hij max mag trekken.

Zie 8.2 van de datasheet, daar staat de startup volgorde, dan kun je meten of dat bij jou gebeurd.

The recommend value of RST is 5.6 kΩ to 10 kΩ.

Die weerstanden zijn idd hoogohmig:

pag 22, staat ook de formule

Henry S.

Moderator

Zo had ik het ook opgevat :S

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.