rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 29 juli 2024 12:32:12 schreef Arco:
Zonder common mode choke veroorzaakt/ontvangt de driver veel meer storing/netvervuiling...
@Arco: Twee dingetjes. ALs dat ding 10uH was, dan wordt ie na aanpassing dus 9uH. Dat is lang niet zo erg als overbruggen.
Daarnaast gaat het volgens mij hier om de choke op de UITGANG. Deze heeft er twee! 1 op de ingang 1 op de uitgang.
Anderzijds, haast-helemaal-netjes kan je het ook repareren door de onderbreking gewoon te repareren. Ik vermoed dat er gewoon wel wat extra ruimte te maken is dat je ze een klein stukje naast mekaar kan krijgen om ze te solderen. Anders moet je zelf een stukje blank draad meebrengen om ze aan mekaar te prutsen. Overweeg om er eerst een stuk krimpkous op te leggen. Oh, gewoon een stuk "eigen draad" kopen en van de print naar het uiteinde van de spoel leggen kan natuurlijk ook.
[Bericht gewijzigd door rew op (36%)]
nonius
set SCE to AUX.
Een leuke, snelle en simpele fix.
Maar het was een vreemd defect, in eerste instantie zat ik me af te vragen hoe dat kon. Maar eigenlijk heel simpel, die witte aansluitdraad heeft waarschijnlijk de spoelwikkeling kapotgedrukt tijdens (de-)montage van de lamp of printplaat.
Gisteren heb ik mijn led lamp in het tuinhuis losgekoppeld. Nu sluit ik deze terug aan en wil deze niet meer werken.
Dat verklaart in elk geval waarom de lamp het eerst wel deed, en daarna niet meer.
Edit:
[OP] de leddriver maakt zo een soort van stil klik geluid.
Dat klikken werd dan niet veroorzaakt door overbelasting/kortsluiting, maar door een gebrek aan belasting. Waarschijnlijk ging de voeding in 'discontinuous mode' werken, met het klikkende geluid als gevolg.
[Bericht gewijzigd door nonius op (23%)]