meestal staat er iets op als 472: vier-zeven-en-twee-nullen: 4700. De eenheden zijn meestal nF, soms pF of uF. dus 472 zou meestal 4.7uF zijn.

Hij bepaald waarschijnlijk de knipper-snelheid samen met de weerstand. Dat kun je berekenen als je beide waarden weet.

Gewoon even op een losse voeding proberen voor je er iets in soldeert. Als het te traag gaat kies je een kleinere waarde. Het lijkt een Nippon Chemicon logo te zijn. Ik heb er nog nooit een zonder capaciteit opdruk gezien maar eens moet de eerste keer zijn :-)

Heb je de capaciteit gemeten ?

Zou het evt. een 'supercap' kunnen zijn? Met een beduidend hogere waarde dan een standaard elco, bijv. .47F of 5F?

bruin-groen-bruin....

zij bracht rozen op gerrit's graf bij vies grijs weer....

150 ohm!

OK, ik dacht bruin bruin groen en goud als tolerantie. Mijn monitor staat al in nachtstand en dan zijn de kleuren lastig te zien.
Edit, even op groot scherm gekeken, idd bruin-groen-bruin.Er zit een grotere ruimte tussen zie ik nu

[Bericht gewijzigd door fred101 op (28%)]

De elco zal niet kapot zijn, meestal zit er een hittedraad of bimetaal aan het relais die kapot kan zijn...
Probleem zie je veel bij allerlei modellen...

https://www.motor-forum.nl/media/977888/full

Ik neem aan dat er geen hittedraad en bitmetaal inzit als er een weerstand en een elco inzitten.

Maar inderdaad, als een 1000u of 2200u elco niets doet, zal er wel een ander probleem met het relais zijn.