Autoradio leest geen MP3's van USB-C Stick

Op vrijdag 9 augustus 2024 09:27:06 schreef bjokal:
[...]
Is USB audio playback niet een extra betaalde optie die je na betaling moet activeren? Zie je tegenwoordig steeds meer, en helaas niet alleen bij auto's.

Dan zou ik een melding verwachten waarin dat verteld wordt.

Op vrijdag 9 augustus 2024 09:26:38 schreef flash2b:
Je moet idd connecten via je telefoon en mogelijk nog iets accepteren met rechten zodat de radio bij de files mag komen.

Geen idee waar ik dat zou kunnen doen, ik kan het niet gevonden krijgen.

In android kan je verbindingen->bluetooth->device->settings dat in stellen, maar volgens mij heb je een iphone.

Mogelijk moet je op de radio ook nog CarPlay/Android Auto activeren en jouw telefoon 'aanmelden'. Dat zou toch allemaal in het boekje van je best wel recente auto staan.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
marcob

Golden Member

Op vrijdag 9 augustus 2024 09:12:29 schreef MMSoft:
Als ik mijn Android telefoon erop aansluit krijg ik de melding "Helaas wordt het USB-apparaat niet ondersteund"

Het lijkt erop dat je USB aansluiting niet is geactiveerd, kun je dit niet ergens in het menu doen?

Daarna nog de App Carplay geinstalleerd op mijn telefoon en het nogmaals geprobeerd, maar krijg nog steeds de melding "Helaas wordt het USB-apparaat niet ondersteund".
Wat de App betreft, ik krijg alleen maar reclame te zien, dus geen idee of die App wel werkt.

Voor Apple carplay of Android Car hoef je geen App te installeren, zit standaard in je telefoon.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Het lijkt erop dat je USB aansluiting niet is geactiveerd, kun je dit niet ergens in het menu doen?

Als ik de Telefoon aansluit op de PC dan maakt deze meteen verbinding en kan ik bestanden bekijken en verzenden.

-Ik heb inmiddels diverse USB Sticks geprobeerd maar niet één die werkt.
-Verbinding maken via een USB kabel met mijn telefoon werkt niet.
-Verbinding maken via Bluetooth met mijn telefoon is wel mogelijk en dan werkt het bellen goed, maar de muziek bestanden worden blijkbaar niet gevonden omdat ik nog steeds de melding "Not provider" krijg.

Ik denk dat je iemand moet zoeken met vcds om er ook achter te komen wel audiosysteem er precies inzit en/of er een en ander nog geactiveerd moet worden.
Als de radio alleen BT carkit werkt is al een teken.
Ieder geval accepteren de meeste systemen niet meer dan 32gb.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op zaterdag 10 augustus 2024 08:52:30 (11%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op zaterdag 10 augustus 2024 08:50:55 schreef Paul Welther:
Ik denk dat je iemand moet zoeken met vcds om er ook achter te komen wel audiosysteem er precies inzit en/of er een en ander nog geactiveerd moet worden.
Als de radio alleen BT carkit werkt is al een teken.
Ieder geval accepteren de meeste systemen niet meer dan 32gb.

Wat bedoel je met "vcds" is dat ergens een afkorting van ?

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Sorry, VCDS vrij vertaald Vag communication data systemen.
Is een uitlees/programmeer systeem speciaal voor de Vag groep.
Je er ook bepaalde settings mee wijzigen of updaten.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Welke radio zit in mijn Volkswagen?
daarnaast kan je in het menu van de radio het onderdeelnummer achterhalen: kies in het menu voor setup, dan onder systeeminstellingen voor systeeminformatie.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978…

Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen

kies in het menu voor setup, dan onder systeeminstellingen voor systeeminformatie

Setup vindt ik niet, dus kies voor instellingen (tandwiel), maar daar heb ik dan geen systeeminstellingen.

Dit scherm (en dat is dus ook meteen de radio) zit erin:

Op zaterdag 10 augustus 2024 07:23:24 schreef MMSoft:
[...]Als ik de Telefoon aansluit op de PC dan maakt deze meteen verbinding en kan ik bestanden bekijken en verzenden.

Vroeger beweerde de telefoon dat ie "een disk" was. Echter als het telefoon-os dan iets op de schijf wil schrijven dan gaat dat niet goed: je PC-os gaat het niet leuk vinden als de data op de "schijf" ineens verandert.

Tegenwoordig is er een file-niveau interface. Als er dan een file bijkomt, dan is het gewoon "hij merkt het, of hij merkt het niet", maar je gaat geen data verliezen.l

Als jij op je PC hier software voor hebt lijkt het gewoon op een "schijf" maar als de radio het protocol niet heeft, dan gaat dat dus niet met de radio.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En wat voor instellingen zitten er onder de "Media >" ???

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Het heeft even geduurd (ik rij namelijk niet altijd in deze werk auto), maar heb het net werkend gekregen. De Oplossing was de fabrieksinstellingen terugzetten.

Iedereen die mee gedacht heeft bedankt !!!

Op dinsdag 6 augustus 2024 15:37:43 schreef Paul Welther:
Van welk bouwjaar is de auto cq radio, welk type radio is het?

Eigenlijk maakt het weinig uit, het valt me nog steeds op dat de OEM radio/multimediasystemen gewoon belachelijk achterlopen.
Zelfs nog steeds op winCE basis zie ik ze voorbij komen.
Terwijl een beetje radio op Android alles slikt wat je erin gooit, maar die OEM bakken daarentegen kunnen soms niet meer dan 32GB aan op Fat32, usb 3.2 word vaak niet gepakt, opstarten duurt vaak lang etc.
Zal me niks verbazen dat net als met smart tv's oude obsolete hardware gebruikt word.