Weet iemand hoe ik bewegings detectie kan weergeven op de tijdlijn.
Ik gebruik ddms , camera Dahua ptz (DH-SD22404T-GN ,nvr Dahua (NVR2104-P-S3)
Ik zie momenteel alleen een blauwe streep (dit is wat er opgenomen wordt)
Eerst deed ik het met een synologie nas en daar zag ik als er beweging was op de tijdlijn.

Dahua lijkt erg op hikvision.
Daar is een blauwe streep constant opnemen.
Bij de instellingen van de recorder ( per camera) op motion detect zetten.

Zoek in de online manual even op "Motion Detection".

Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat echter geen resultaat.
Bij drempelwaarde staat nu 5 ingevuld , wat wordt hiermee bedoeld?

Op dinsdag 13 augustus 2024 15:44:41 schreef 19roland70:
Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat echter geen resultaat.
Bij drempelwaarde staat nu 5 ingevuld , wat wordt hiermee bedoeld?

De gevoeligheid van de motion detect.

Deze per camera op geel zetten, dus motion detect.

Alles geprobeerd maar niks werk.
Zou het kunnen zijn dat de camera eerst naar fabrieksinstellingen gezet zou moeten worden?
Camera zit namelijk nogal hoog dus doe dat liever niet.
Heb ook geprobeerd via de software in de cam zelf maar als ik dit reset lijkt het weinig uit te maken en lijken de instellingen zoals ze waren voor de fabrieksreset

[Bericht gewijzigd door 19roland70 op (83%)]

Ik kan enkel spreken uit ervaring met Hikvision. Dalhua zal daar wel niet veel van afwijken. De camera zelf doet de bewegingsdetectie. Als er beweging gedetecteerd is dan zend deze een pakketje naar de NVR om dit te melden. Dan beslist de NVR om de nodige beelden wel of niet op te slaan afhankelijk van de instellingen.
Dus de bewegingsdetectie moet ingesteld staan in de camera en in de NVR.

De fabrikanten beweren altijd dat 3de partij camera's ondersteunt worden, ja, enkel om continu of via tijdsrooster de beelden binnen te nemen. Bewegingsdetectie is dus noppes (tenzij de camera zelf op code draait van die fabrikant).
De reden waarom de NVR geen bewegingsdetectie doet is omdat dit nogal CPU intensief is. De camera's kunnen dit zelfstandig aan, de NVR niet. Zeker niet als er veel aanhangen.

Ik sluit mij aan bij @electronic en heb ook alleen ervaring met Hikvision.
In geval van TS zijn de camera en recorder beide van Dahua dus dat zou moeten werken.
Herkent de NVR de camera wel zelf?
Bij Hik gaat dat vanzelf.
Ik zou anders de leverancier even benaderen, die moet het op kunnen lossen.

Is het niet zo dat de NVR de beelden binnen krijgt van de camera's en dat die bepaald of er beweging in het beeld is of niet?
Bij Hikvision stel je motion detection in op de NVR, compleet met zones en gevoeligheid. De camera's hang je op en doe je verder niks mee in die zin.
Voor de goede orde heb ik het over IP camera's, dus geen coax/CVBS signaal.

Als je motion detection in de camera's moet instellen en het zijn IP camera's, dan kun je die vaak apart via IP benaderen met hun directe IP adres. Dan kom je in het camera webbrowser menu, je logt in en past eventuele instellingen aan.

Met de huidige intelligente camera's stuurt een camera videobeelden incl. metadata. In deze metadata staan gegevens over het plaatje, dus is er er beweging, is het een auto, is het een mens, wat is de kleur van de auto, wat is de kleur van de jas enz.
De recorder slaat dus naast de beelden, ook de metadata op. Achteraf kun je dus terugzoeken op meer dan alleen beweging.

Dat doet Ipro ( Panasonic) onder andere.
De (goedkopere) Hikvisions nemen geen metadata op.
Bij Hikvision zit de intelligentie voor de motion detect in de camera, die geeft aan de recorder door of er opgenomen moet worden en wat de gevoeligheid is. Wat T-sec ook al zegt.
Je programmeert de camera's vanuit de recorder.
Bij een third party camera werkt motion detect ook niet bij de eenvoudige Hikvision NVR, dan neemt hij constant op.
Aangezien Dahua wel heel erg veel lijkt op Hikvision zal het daar het zelfde zijn.

Wat ik wel heb meegemaakt bij Hikvision is een NL geleverede recorder waar "ome ali" camera's niet goed op werkten, oa motion detect deed het niet.
Er is ook veel "goedkoop" te koop, en daar zit andere firmware in.
En de juiste firmware krijg je er dan ook niet in geladen.

Net de camera een hard reset gegeven ,alles opnieuw ingesteld en het werkt nog niet.
Had nog een oude camera Dahua van 10 jaar oud ,erop gezet en die doet wel motion detection.
Het rare is dat de PTZ met de NAS wel werkte.