Hallo,

Ik heb een Kia Ceed 2011 en heb zojuist een aftermarket radio geplaatst in de auto
De radio gaat prima aan en het geluid doet het perfect.
Maar zodra ik maar een klein beetje het pedaal indruk dan gaat het scherm verschillende programma’s openen en valt het geluid weg.
Zodra ik weer stil sta dan komt het geluid weer terug.

Ik heb de 2 normale ISO stekker aan gesloten voor de rest niks.
Dus ik heb 1 stekker voor stuur besturen 1 stekker voor antenne en nog een ander klein zwart stekkertje open liggen.

Weet iemand wat het kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Beginner88

Merk en type van de radio ?

Klein zwart stekkertje, hmmm

Op donderdag 5 september 2024 11:31:36 schreef Beginner88:
Ik heb de 2 normale ISO stekker aan gesloten...

voor die "normale" ISO stekkers is niet een keiharde norm waar door iedereen aan vastgehouden word. Het beruchtste is VAG die er van alles in propte en waar inbouw van een "standaard" radio allerlei ongewenste effecten had op andere delen van de auto.

Het is een goedkope radio van uit Beverwijk

Dit is de achterkant

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Op donderdag 5 september 2024 11:52:31 schreef Beginner88:
Het is een goedkope radio van uit Beverwijk

Ik denk eerder uit China... :+
Foto van de voorkant kan helpen.

;)

Ik zie dat het telkens naar de camera programma gaat en weer terug naar het programma waar het opstond

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (96%)]

Op donderdag 5 september 2024 12:21:49 schreef Arco:
Heb je hier wat aan?: https://fcc.report/FCC-ID/2AU3W-7018B/4550608.pdf

Ja top man .. ik lees dat het scherm denkt dat er een achteruit rij camera niet goed is aangesloten .. en dat het deze problemen kan geven.

Ik weet eigenlijk verder niet wat ik daar aan kan doen maar goed ?

Ik denk dat Arco hier een golden nugget gevonden heeft. Manual zegt dat je, als je geen camera hebt, de REVERSE draad (grijs) niet moet aansluiten.
Zie ook hier:

Wat zit op die pin aangesloten bij jou?

Om te testen gewoon de pin 1, 2 of 3 (even proberen) uit de iso connector halen en kijken of het dan over is. (niets knippen... alleen pinnen uithalen en isoleren. Let op dat je geen kortsluitingen maakt! (Accu even afkoppelen als voorzorgsmaatregel)

Op donderdag 5 september 2024 12:37:15 schreef fripster:
Ik denk dat Arco hier een golden nugget gevonden heeft. Manual zegt dat je, als je geen camera hebt, de REVERSE draad (grijs) niet moet aansluiten.
Zie ook hier:
[bijlage]
[bijlage]

Wat zit op die pin aangesloten bij jou?

Om te testen gewoon de pin 1, 2 of 3 (even proberen) uit de iso connector halen en kijken of het dan over is.

Achter op de audio heb ik niets en volgens het boekje is de aansluiting als volgt Foto 2 is van Kia zelf

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]

De power kabel die bij de radio geleverd is (en die je niet hebt gebruikt) heeft een roze ader. Check welke pin dat is, en neem dan precies dezelfde pin los (en isoleer die even met plakband, later met een krimpkousje) in de ISO connector die in de auto zit. Dan proberen.

[Bericht gewijzigd door fripster op (13%)]

Jullie zijn toppers .. wanneer ik weer tijd heb ga ik dit gelijk uitproberen.
??

speed signal van de auto lijkt op reverse (achteruit) te zitten van de radio.
waarschijnlijk zet de kia zijn radio luider naarmate je sneller ging, maar hier komt dat signaal dus op de camera waardoor de radio naar de camera overschakelt

als ik goed ben, moet deze eruit (oranje met rood).

Wat geeft Kia aan waar dat zwarte stekkertje voor is? Soms is dat nodig om met een speciaal verloopsnoertje een bepaalde funktie te kunnen gebruiken.

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-kia-ceed-android-cable.html

Blijkbaar is die kleine zwarte contra stekker daarvoor bedoeld.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (13%)]

Op donderdag 5 september 2024 13:28:39 schreef RAAF12:
Wat geeft Kia aan waar dat zwarte stekkertje voor is? Soms is dat nodig om met een speciaal verloopsnoertje een bepaalde funktie te kunnen gebruiken.

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-kia-ceed-android-cable.html

Blijkbaar is die kleine zwarte contra stekker daarvoor bedoeld.

Waar is het voor bedoeld?

Deze kabel is voor een Kia vanaf 2013 een eerder model stond daar niet. Even navragen bij de dealer of een Kia forum. Bij de Mediamarkt hebben ze ook veel aftermarket snoeren hangen.
Is toch wel prettig om te weten waar die zwarte stekker voor dient, nietwaar?

Op donderdag 5 september 2024 19:15:00 schreef RAAF12:
Deze kabel is voor een Kia vanaf 2013 een eerder model stond daar niet. Even navragen bij de dealer of een Kia forum. Bij de Mediamarkt hebben ze ook veel aftermarkt snoeren hangen.
Is toch wel prettig om te weten waar die zwarte stekker voor dient, nietwaar?

Yea ik ga het checken. Bedankt