Versterker Crown XLS602 meteen fault leds aan

Eenvoudig experiment, 8 ohm vermogensweerstanden op de uitgang en beveiligingsrelais overbruggen. Indien geen DC en normaal audio signaal is de beveiliging het probleem. Of meten voor de relais.

Op vrijdag 6 september 2024 22:33:36 schreef IJzerhersteller:
Eenvoudig experiment, 8 ohm vermogensweerstanden op de uitgang en beveiligingsrelais overbruggen. Indien geen DC en normaal audio signaal is de beveiliging het probleem. Of meten voor de relais.

Waarom zo moeilijk, als je alles kunt meten voor het relais.
Meten welke lijn de beveiliging triggert en je vindt het probleem.

Dat zeg ik ook. Je kan ook een kanaal losnemen. Per kanaal testen.

[Bericht gewijzigd door IJzerhersteller op (63%)]

hoi

een vraag vor DJohnny

ik heb een lab gruppen 2002, die geen foutmelding
geeft, heel even goed geluit , 1 seconden, en dan in
mute gaat, zowel links als rechts.
ik zie dat jij versterkers repareerd, en
jij woont bij mij in de buurt, zou jij deze kunnen/willen repareren.

gr rob

Ik stuur je binnenkort even een email. Ivm drukte en andere zaken moet ik reparaties van 3en later oppikken.

Top, alvast bedankt Groetjes rob

Hoi d Johnny

Laat het maar weten wanneer je tijd hebt.

Groetjes rob

Hallo, ik was gisteravond ook met dit model bezig.
Het is al een oud topic maar misschien heb jij er wat aan;

Ging bij mij ook meteen in protectie en waarschuwings leds aan.
Hele print omgedraaid met amp blok erop; bij 2 van de 4 drivers (3potige midgroot torretje met koelblokje) zat er een soort smurrie (soort vochtprobleem) over de 3 pinnetjes.
De multimeter gaf duidelijk aan dat het geleidende drap was. (geleidde)
Geen idee hoe het daar komt, het kon er niet echt ingelopen zijn want dan zou je het meer zien.
Na goed opschonen met remmenreiniger, daarna hersolderen en daarna nog eens met een pinnetje tussen de pootjes doorkrabben was het PROBLEM SOLVED

Dit zijn goed te maken amps, maar met ouderwetse torren. Het ontwerp vd koeling is wel wat matig, klein koelblok met krachtige torren, bezuinigd op het alu. een soort papieren kap wordt door de fans omhoog getrokken zodra er meer hitte vrijkomt. voor meer airflow. Die fans kunnen wel heel hard maar toch het kleine alu koelblok wat niet eens een koelblok is maar gewoon een omgevouwen alu plaat...

[Bericht gewijzigd door Surtronic op (23%)]

Zit er niet ergens een elco welke gelekt heeft?

Desondanks dat ze ooit als budget lijn in de markt zijn gezet, zijn het prima versterkers.

@daltonagf

Als de TL072 een dip TL072P is dan klopt je plaatje niet waar de voedingspanningen staan.

Hoi, dankje voor het bericht, maar de versterker is niet meer in mijn bezit. Groetjes rob