Werkt hier wel maar onacceptabel traag... (firefox 130.0/64bit/W10)
[edit]
Als je de range selecteert (ik dacht 2 waardes) dan gaat het inderdaad fout. (geen errors maar filters worden genegeerd)

[Bericht gewijzigd door Arco op (49%)]

De link van Hoeben eens geprobeerd. Geen problemen. Krijg een lijst met 6 componenten te zien.
Xubuntu 22.04
Firefox (privénavigatie)
Geen Javascript.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op (13%)]

Dat het mogelijk is om bepaalde "minder selectie kriteria" selecties te maken is 100% duidelijk. Het gaat er om dat je met bepaalde "zoek-criteria" in het achterhoofd op de site afgaat en dan in een "kan niet zoeken" situatie uitkomt.

Als ik de "gewenste stroom" range kleiner maak dan 250-1000mA, dan kan ik vast een grens vinden waarbij het wel gaat werken. Maar in de praktijk heb ik hier op m'n bureau (ergens, ik weet niet waar op m'n bureau. Ze zijn even zoek) een "resultaat van deze zoekactie" heb liggen die toevallig 570mA aankan. Als ik dan zoek op 250-300, 250-400 of zelfs 250-500mA, dan zou ik die niet eens vinden! En dat is dus NIET de bedoeling.

Probeer deze eens:
https://nl.farnell.com/w/c/passive-components/inductors/power-inductor…

httpz://nl.farnell.com/w/c/passive-components/inductors/power-inductors/smd-power-inductors?rms-current-irms-=750ua%7C800ua%7C1ma%7C1.09ma%7C20ma%7C26ma%7C27ma%7C34ma%7C37ma%7C38ma%7C40ma%7C44ma%7C45ma%7C46ma%7C50ma%7C53ma%7C55ma%7C59ma%7C60ma%7C63ma%7C65ma%7C70ma%7C73ma%7C75ma%7C80ma%7C85ma%7C90ma%7C95ma%7C100ma%7C105ma%7C110ma%7C115ma%7C116ma%7C120ma%7C125ma%7C130ma%7C140ma%7C145ma%7C146ma%7C147ma%7C150ma%7C160ma%7C170ma%7C180ma%7C185ma%7C190ma%7C200ma%7C210ma%7C220ma%7C225ma

Ik laat de selectie vanaf de laagste waarde lopen zodat ik makkelijker opnieuw een selectie kan maken omdat 1 van de waardes niet midden in de lange scroll-lijst zit. (ik heb namelijk een stuk of tien keer de selectie opnieuw moeten doen om de grens te vinden. Dan kan je zeggen: dat kan met binary search sneller. Inderdaad. Maar als je halverwege vergeet waar je gebleven was... Zucht.)

P.S. De limiet is kennelijk ergens in de laatste paar jaar van 4k naar ergens in de buurt van de 500 gegaan! (Ik vermoed dat ze "performance problemen" hebben en dat hun webserver- / database-leverancier dan zegt: "Maar dan moet je ook niet van die idioot lange URLs toestaan" en dan zetten ze hem weer een stappie lager).

Deze geeft bij mij de zelfde fout. Pagina offline.

Op dinsdag 17 september 2024 16:47:02 schreef Nightwalker:
Deze geeft bij mij de zelfde fout. Pagina offline.

Nee goed lezen. volgens de foutmelding is de hele WEBSITE offline.

Voor de duidelijkheid, geinspireerd door iedereen die "wel werkende URLS" aan het posten was, heb ik de URL gebouwd die je zou krijgen als je 225mA en minder zou kunnen selecteren en dan op "toon resultaten" klickt. Ze hebben kennelijk javascript draaien die de preview-versie van deze URL opvraagt (hoeveel resultaten blijven er dan over?), daar een foutmelding op krijgt en dan de "er is een fout opgetreden" toont. Als het wel goed gaat dan plakt ie dynamisch de URL onder de blauwe knop.

[Bericht gewijzigd door rew op (52%)]

Als ik alleen het eerste stuk als URL opgeef is er niks aan de hand en werkt alles gewoon:
https://nl.farnell.com/w/c/passive-components/inductors/power-inductor…
Ligt idd aan iets met de selectie.

Nadat ik heb aangegeven dat meer dan tien mensen het zonder problemen kunnen reproduceren komt Farnell met:

This is regarding your issue the 'Forbidden' error below is not coming from our end as all the teams have confirmed the same back to us.

If you have any issue to access the page or if you need a product suggestion I can reach our to the relevant team to provide secure links to the product.

However since we are unable to find such error messages from our end do consider this to be closed.

You can Definity write back to us if you have any other requirement.

Ik schrijf terug:

Greetings from BitWizard,

This is regarding the issue on your site when selecting a range of
options for a selection criterium.

We have hereby confirmed that the issue is not on our side: You are
idiots. We will be buying our components elsewhere in the future.

Thanks for your patience in attemping to resolve this issue.

With high effort I am restraining myself from sending you an invoice
for the time spent for my assistence in you solving your issue.

I wish you good luck with your dwindling business.

Have a nice day!

REW

'k Heb het zonet ook nog even geprobeerd op een Windows 10 PC.

De eerste keer dat ik het probeerde in Firefox (130.0.1), verdwenen gewoon alle filters. Na nogmaals proberen, kreeg ik ook de "forbidden, sorry, you are not allowed to do this" melding.

Ook even getest in Chrome (128.0.6613.138), exact dezelfde melding.

Op maandag 16 september 2024 18:52:11 schreef rew:
"Het probleem dat u gemeld heeft bestaat niet, gebruik een echte browser".

Dit ligt IMHO niet aan browser of instellingen, maar aan hun code. Als het trouwens aan de browser zou liggen, zouden ze op z'n minst even kunnen aangeven welke instelling oid je zou kunnen checken.

Los daarvan is het antwoord van Farnell onacceptabel. Als een klant een probleem doorgeeft, dank je de klant voor zijn opmerkzaamheid en laat je weten er alles aan te zullen doen om de website en/of koopervaring te verbeteren.

Een dergelijk antwoord is eigenlijk zeggen: "ga jij eens even lekker elders winkelen"...

Marlon

Ja, ik kan het hier ook reproduceren. Ubuntu + Firefox.
Forbidden. Sorry, you are not allowed to do this.
50 filters volgens de pop-up vlak voor de error.

Ik denk dat de commandline (of de parameterreeks daarin) gewoon te lang wordt voor de parser en die het opgeeft...
Is ook nogal dom om alle parameters los door te geven: dat wordt bij grote aantallen heel erg lang...

@Arco: Nee, ze hebben nu wat "load sharing" en "reliabilty" apparaten tussen "het internet" en "hun server" staan. Die "verbergen" 1 en ander.

Maar vroeger heb ik het een keer uitgezocht en toen was het dat bij 4k in de URL de server "403 forbidden" begon te geven. Kennelijk hebben ze tegenwoordig die limiet naar 512 bytes verlaagd, waardoor het nu "net voor 512" reeds misgaat.

Tegenwoordig hebben ze zo'n apparaat er tussen zitten wat dus "een nette melding" kan geven als de echte server even geen antwoord geeft. Die geeft nu dus: "de site is down" als je zo'n fout triggert.

In apache kan je gewoon in je configfile opgeven:

LimitRequestLine 1000000
LimitRequestFieldSize 1000000

en die hebben ze kennelijk ergens nu op 512 staan. (evetueel kan die lagere limiet nu van 1 van de tussenliggende apparaten komen... Bij nader inzien: ik denk niet dat een tusseliggend apparaat is: dat tussenliggende apparaat maakt de foutmelding "site is down" als ie een error van de echte server krijgt).

Als je zo'n apparaat of een webserver aan het maken bent, dan denk je: mwah, welke idioot wil nu URLs langer dan 512 bytes? Dan is een limiet instellen niet zo raar. Zeker met de berg met buffer-overflows van 10-20 jaar geleden.

Het voordeel van de parameters in de URL doorgeven is dat als ik een search gedaan heb, ik de URL aan jou kan geven van: Kijk dit heb ik voor je gevonden, zoek er maar 1 uit de je bevalt.

Als je de boel met POST doorgeeft, dan kom je met de URL dus ineens weer op de "niets geselecteerd" pagina uit en moet je dus de "zoek instructies" apart er bij doorgeven.

Dus er valt wat voor te zeggen om het zo te doen. Wil je de URL toch laten uitkomen op de zoekactie, dan met je een "redirect" doen naar een URL met een unieke key in de URL en dan in een database opslaan wat de zoekparameters waren.

Toen ik een tijd geleden klaagde over de onmogelijkheid goed te zoeken met filters, kreeg ik nog wel een behoorlijk antwoord:

Dear Roland,
Thank you for your email.
I have reported these issues to our web team, who have advised that they are known issues, and a fix is being worked on.
Please accept my apologies for the inconvenience, and thank you for your patience while they work on it.
If you require any further assistance please get in touch.

Warm regards,
xxxxxxxx
xxxxxxxx

Maar ja, 6 maanden later lijkt het nog steeds niet echt verbeterd :-)

Is wel zo dat ik nooit ga schelden zoals @REW , misschien krijg ik daarom ook betere emailtjes van ze LOL

Ik kreeg in het begin precies dat mailtje. Ik heb toen meer informatie aangeboden "want kennelijk nemen ze het eindelijk serieus". En dan wordt je een maand en vele uren proberen duidelijk te maken hoe ze het probleem kunnen reproduceren, zoals hier ook 9 van de 10 mensen het kan reproduceren. En DAN roepen ze plots dat het probleem niet bestaat, zij het niet kunnen reproduceren en dat ik kennelijk aan het liegen ben. /daar/ kan ik niet tegen. Dan krijgen ze een paar ferme woorden.

P.S. kennelijk was er een spam oid in dit topic geplaatst en verwijderd voordat ik het kon zien. Het topic stond ineens weer bij de vandaag nieuwe posts....

[Bericht gewijzigd door rew op (14%)]

Shift 1A deed eerst niks, toen werkte het als ik het omhoog in stapjes deed. Dus eerst 1A dan shift inhouden en een lagere waarde kiezen. Dat ging goed tot ik helemaal bij het begin was en toen kwam de forbidden boodschap.
Nog wat geprobeert maar die shift functie werkt de halve tijd niet en is rete traag. Wel knap hoe ze iedere update hun website nog slechter kunnen maken.

Makkelijk, ik kende die engineer optie niet, dat scheelt een hoop gezoek.

Ubuntu mint met firefox beide laatste updates.

Nog een keer geprobeerd: FF window is gecrashed. Dat is me nog nooit overkomen.

Ik kwam gisteren een verpakking tegen waar ik een sticker met typenummer en farnell bestelnummer op had staan. Die viel er bijna af dus even een nieuwe sticker gemaakt. Farnell nummer overtypen? Mwah heeft geen zin (normaliter gebruik ik dat om de exacte specs van het ding te vinden). Farnell heeft het ding nog wel maar niet meer onder dat nummer. Ik was al van plan: "ik bestel toch nooit meer bij farnell" het ding weg te laten, maar dat was de druppel die de eemmer deed overlopen.

'de druppel die de emmer deed overlopen' was het feit dat de sticker eraf viel?
Wat ik vervelender vindt is dat veel van de etiketten van Farnell na een paar jaar vervagen (thermisch papier denk ik), aangezien ik de reserve-exemplaren ook altijd in het zakje laat zitten.

Op vrijdag 15 november 2024 10:09:56 schreef Roland11:
Wat ik vervelender vindt is dat veel van de etiketten van Farnell na een paar jaar vervagen (thermisch papier denk ik), aangezien ik de reserve-exemplaren ook altijd in het zakje laat zitten.

Dat doe ik ook en ik moet er altijd met stift de boel overnemen want die etiketten vervagen inderdaad te snel. Ik bestel er ook altijd een paar meer voor het geval de nieuwe gelijk weer overlijdt en per stuk kosten de meeste ICs weinig, het neemt weinig ruimte in en ooit komt het wel weer van pas. Al was het maar voor zelfbouw.

Ik bestelde meestal bij Farnell maar tegenwoordig kijk ik eerst bij Mouser, die hebben meer, leveren net zo snel en zijn vaak ook nog goedkoper. De verzendkosten zijn iets hoger maar vaak is het totaal bedrag gelijk of zelfs lager. Verder maakt het me niet uit, zijn gewoon onderdeel van de reparatie kosten.

Op vrijdag 15 november 2024 10:09:56 schreef Roland11:

En/of dat er kennelijk een ander nummer aan hetzelfde artikel was gegeven, lijkt me. Als dat al gedaan wordt zal er een goede verwijzing achter moeten zitten.

Conrad had in het verleden de nare gewoonte om artikelnummers die niet meer gebruikt werden aan een geheel ander artikel toe te wijzen...
(bij opnieuw bestellen kreeg je dan een totaal ander artikel... :( )

Weet niet of ze dat nog steeds doen...

Op vrijdag 15 november 2024 10:59:42 schreef fred101:
tegenwoordig kijk ik eerst bij Mouser, die hebben meer, leveren net zo snel en zijn vaak ook nog goedkoper.

Maar zijn wel op de Amerikaanse markt gericht! Een 230V --> 12V trafo voor printmontage zul je er niet vinden ;-)
Terwijl deze ruimschoots in het Farnell assortiment zitten.
(heeft Mouser wel trafo's voor 110V dan? heb ik eigenlijk nooit gecheckt...)

Zou je geen 2x115 -> 12V trafo kunnen vinden?

Toen ik daarop zocht vond ik deze Dat is voor het eerst dat ik zo'n schakel trafo vind waarmee je een ACDC converter kan maken.

Ik zocht op dual primary. Daar staat dan ook deze tussen. Hier komt gewoon naar keuze 12 of 24V uit.

Maar ik kon ook op 230V primary selecteren. Misschien hebben ze er niet veel, maar ze hebben ze zeker wel.

Laatst zocht ik zoiets, met deze afmetingen ook: https://nl.farnell.com/myrra/44194/transformer-3-2va-9v/dp/1689074
Bij Mouser vang je dan bot..., dat soort 'blokken' lijken ze niet te hebben.

[Bericht gewijzigd door Roland11 op (14%)]

Dat doe ik ook en ik moet er altijd met stift de boel overnemen want die etiketten vervagen inderdaad te snel.

Truuk: even met hete lucht (ècht heet, uit de hetelucht soldeerbout of verfafbrander) bestralen, de tekst wordt dan (in negatief) weer een beetje leesbaar; in elk geval leesbaarder dan voorheen.

Is weliswaar een tijdelijke oplossing, maar heel bruikbaar als je het nèt niet meer kunt lezen...

Tja, die prutsers bij Farnell zitten waarschijnlijk met hun PC's direct op de server die die zooi host. Dan is het niet te reproduceren.

De "buitenwereld" zit op zo'n mooie loadbalancer want dat komt van IT idioten die niet weten waar ze mee bezig zijn want die kunnen helemaal niks behalve text-book examples overnemen en alleen maar consumenten pesten met idiote dingen.

Veel loadbalancers kappen URL's af op een bepaalde lengte. Zelf meegemaakt bij een bedrijf waar ik eens gewerkt heb. Daar waren ook klachten dat sommige dingen niet werkte. Daar waren de loadbalancer(s) de oorzaak van de ellende, die braken de URLs af op 1024 bytes oid. Dus DAAR het probleem gefixed en de loadbalancers anders geconfigureerd. Als je de oorzaak eenmaal gevonden hebt is het een fluitje van een cent.

Maar ja bij Farnell zijn ze zo dom om klachten niet serieus te nemen, gemiste kans en dat kost ze gewoon klanten zoals hier al gemeld is.