Op de hobbytafel een 55PUS6501 welke na het inschakelen in een bootloop terechtkomt. Het Philips-logo verschijnt, de Android- animatie verschijnt, maar in bijna alle gevallen valt die Android-animatie na enige tijd stil, waarna het toestel reboot en het hele verhaal zich herhaalt.
Het punt waarop de Android-animatie "bevriest" is niet iedere keer hetzelfde. De ene keer komt de opstart-procedure verder dan de andere keer. Eenmaal startte het toestel uiteindelijk zelfs gewoon op?! In alle andere gevallen verschijnt na een aantal herstarts een menu waar de mogelijkheid wordt geboden om een software-reinstall te doen, de cache te wipen of gewoon een reboot te initieeren.
De software-reinstall heeft geen verbetering opgeleverd. Het wipen van de cache evenmin. Ook een reinstall van de software m.b.v. de "upgrade_loader.pkg" techniek zoals beschreven op de site van Alex Toengel helpt mij niet verder.
De voor de hand liggende conclusie: er is iets mis met de hardware rond de SOC. Misschien is de eMMC uitgewoond? Of is het DDR ramgeheugen rond de SOC onbetrouwbaar?
Zijn er onder de lezers wellicht mensen met ervaring en advies waar te beginnen?

EMMC probleem, heb er al een paar gehad. Voor morgen staat er weer 1 klaar met dezelfde fout. EMMC is te vervangen maar dan werkt er een deel niet zoals ook bij Sony het geval is.

Dag William,
Dank voor je reactie. Ik heb de eMMC er inmiddels afgehaald en uitgelezen met de RT809H met BGA153-adapter.
Het vreemde is dat ik die chip met die RT809H gewoon kan uitlezen. Zonder (crc-)fouten. Verder rapporteert de RT809H-software "10-20% device lifetime used". Dus de chip lijkt wat dat betreft nog niet aan zijn einde?
Anyhow - ik zal een nieuwe eMMC insolderen. Met BOOT1 & BOOT2 van de oude chip. Naar de ".BIN" moet ik nog op zoek. Kun je mij daarbij de goede kant op wijzen?

Ik hoop morgen meer info te hebben over het toestel wat hier staat, ik kom erop terug.

Omdat ik nog geen eMMC-dump van een 55PUS6501/12 heb kunnen vinden, uit nieuwsgierigheid eens geprobeerd om de eMMC met een dump van een 43PUS6501/12 te laden. Zo'n 43PUS6501/12 heeft ogenschijnlijk hetzelfde mainboard als de 55PUS6501/12, aangeduidt met "715G7772". In de aanwezige 55PUS6501/12 staat daar dan op de print nog "-M0D-B01-005K" achter.
Helaas. De TV boot wel, maar na de melding "Uncompressing Linux ..... done. Booting the kernel" brandt weliswaar het rode standby ledje, maar de TV reageert niet op de afstandsbediening.
Genoemde melding komt uiteraard niet via het scherm, maar wordt gelogd via een PC-met-terminal-programma, aangesloten op de uSERV-connector op de achterzijde van de TV.

To be continued.

Okay. Nog steeds geen eMMC-dump van een 55PUS6501 kunnen vinden.
Maar omdat het uitlezen van de "oude" eMMC met behulp van de RT809H zonder (CRC-)problemen ging, gewoon maar eens de inhoud van die oude eMMC in een nieuwe gezet.
Hypothese: het uitlezen van de oude eMMC werkt wél okay, maar falende schrijfoperaties op de eMMC (tijdens het opstarten van de TV) veroorzaakten het probleem.
Guess what? Met deze nieuwe eMMC, voorzien is van de inhoud van de oude, werkt de TV weer okay. Mijn hypothese lijkt dan ook correct. Best vreemd, gelet op het feit dat de RT809H bij het uitlezen van de oude eMMC aangaf dat slecht 10-20% van de lifecycle verbruikt was. Blijkbaar is de indicatie van het verbruik van die lifecycle geen absoluut betrouwbare indicatie of/dat de eMMC nog in orde is?

Anyhow - weer een hoop geleerd!

Update;
Ik heb de EMMC van het defecte mainboard gehaald en uitgelezen, deze gaf 30-40% lifetime used, ik heb de EMMC opnieuw proberen te programmeren maar daar ging het mis, de EMMC kon niet geladen worden.
Overigens kon ik met een UFI box de "healt" gegevens niet terug lezen en ik vermoed dat daar de fout zit.
Dus maae een nieuwe EMMC genomen en die geladen met software die ik al had en de tv start weer netjes op.

De EMMC inhoud van de 55 en 43 zijn uitwisselbaar, het enige wat je moet doen is later de optiecode instellen.Dit is soms moeilijk als je dubbel beeld hebt maar het is te doen.

Het enige probleem is nu dat er diverse apps en de CI+ niet meer werken, voor sommige Ziggo gebruikers een probleem, andere gebruiken een mediaplayer daarvoor in de plaats die vaak beter en sneller werkt.