rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Heeft iemand een leuk idee om te maken met de nieuwe RP2350(A/B)? Iets wat niet met de RP2040 zou kunnen? M'n eerste batch van 20 chips is onderweg...
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik heb 2 bordjes besteld om mee te spelen, maar ik heb ook nog niet direct een heel goed idee.
Analoog is hij nogal beperkt, een paar kanalen, 12 bit (redelijk gebruikelijk), vrij lage sample rate.
De grote interessante features lijken me de PIO, maar het is mij nog niet echt duidelijk hoeveel je daar nu echt mee kunt doen, het vrije grote RAM en flash, en de dubbele core.
Het aantal PWM kanalen is met 24 ook heel respectabel, maar als ik vermogenselektronica ga aansturen wil ik ook het één en ander terug meten, en de beperkte ADC maakt dat lastig.
Ik vind het jammer dat hij geen CAN aan boord heeft, als je dat wilt zou je het via SPI met een externe controller moeten doen.
Het lijkt me niet heel moeilijk om het WS2812 protocol, wat met andere microcontrollers nogal onhandig en CPU intensief is, te implementeren in de PIO state machines, en daarmee zou je 12 kanalen op hoge snelheid van data kunnen voorzien (of meer, als een state machine meer dan één strip zou kunnen aansturen). Met 2 snelle cores zou je dan complexe effecten kunnen genereren, of de data via USB naar de controller sturen, met wat buffering. Het zou haalbaar zijn om een LED scherm te maken; op de 25Hz zou elk kanaal ~1333 LEDs kunnen aansturen, dus 16.000 LEDs in totaal. Dat zou een scherm van 120*120 pixels kunnen worden.
Dat is wel ~750 euro aan LEDs...
[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (32%)]