brains
Special Member
Ik ben bezig met een vriendin aan helpen met ledverlichting in haar keuken en slaapkamer. (heb al in andere topic over gehad)
Nu kwam haar mama nog aanzetten met wat electronica wat ze had gevonden bij opruimen voor mij of ik kon gebruiken. Blijkt een slimme 24v leddriver van ikea te zijn, precies waar we naar op zoeken waren 
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri-driver-voor-draadloze-besturing-s…
Heeft iemand toevallig dit soort spul van ikea in gebruik?
Maar ik heb geen ervaring met de leddrivers van ikea maar werkt deze ook zonder afstandsbediening?
Ik vindt daar in de gebruiksaanwijzing niet echt info over.
En zou deze geschikt zijn voor een simpele standaard ledsnoer?
Even vanuit gaande dat 10w voldoende stroom is ervoor natuurlijk. Dat moet ik vandaag nog even bekijken/berekenen voor de led snoeren die ik heb liggen
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Wat heb je voor LEDstrip? Wat is volgens jou een 'simpele standaard ledsnoer'? Type, artikelnummer?Ik heb een beetje het vermoedde dat het niet gaat werken omdat je het over een 24V LEDstrip hebt (spanning) - een doorsnee LEDdriver levert een constante stroom, geen spanning. Die 24V is dan de maximale spanning, maar zegt niks over de spanning van de (stroomgestuurde) LEDstrip. Ik snap dat dit verwarrend klinkt, daarom vraag ik naar het type LEDstrip en kan ik met je mee denken.
Edit: In de handleiding staat dat je 3 elementen per driver kunt aansluiten. Hiermee lijkt het eerder te gaan over een spanningsbron dan over een stroombron. In dat geval zou het technisch wel kunnen als je (zoals ik verwacht) geen stroomgestuurde LEDstrip hebt.
Waarschijnlijk heb je wel een afstandsbediening nodig.
[Bericht gewijzigd door OPTOdesign op (25%)]