ik zet die op druk en kan een hele gevel met houtlatten schieten voor die fles leeg is. geen herrie, geen extra apparaat
Dat is wel een goede tip. Helaas nu even geen geschikte vat voor liggen.
Golden Member
ik zet die op druk en kan een hele gevel met houtlatten schieten voor die fles leeg is. geen herrie, geen extra apparaat
Dat is wel een goede tip. Helaas nu even geen geschikte vat voor liggen.
Honourable Member
Op donderdag 10 oktober 2024 13:20:16 schreef fcapri:
ik heb eigenlijk een grote compressor (onder de vloer in de garage) maar als ik die aanzet voor grote werken, draai ik ook een oude gasfles open die aan de poort staat.
eens ik gedaan heb, draai ik die fles weg. is denk ik een 40L fles.
daarmee kan ik een hoop fietsbanden oppompen, of toestellen proper spuiten.ik zet die op druk en kan een hele gevel met houtlatten schieten voor die fles leeg is. geen herrie, geen extra apparaat
Zo had ik lang geleden een hobby garage met zo'n Dari ( pokkeherrie) compressor.
Voor een luchttol was de hoeveelheid lucht wat weinig dus ik heb er een oude LPG tank bij gezet.
Dat werkte prima, alleen stonk het altijd naar gas als ik lucht gebruikte
Die lucht blijft er voor altijd in hangen lijkt het wel...
@benleentje: een overjarige gasfles.
Die zijn zat te vinden.
Gas is reukloos. WAt je ruikt zijn "mercaptanen" (thiol). De geur daarvan is zo sterk, ook in uiterst lage concentratie, dat het aan gas toegevoegd wordt zodanig dat je een lek ruikt. Het kan nog lang duren eer de laatste moleculen mercaptaan uit je tank zijn, dus tot dan zit je met die typische geur.
Bij Nieuwenhuijsen in Houten of Boertien in Wezep kan je voor een grijpstuiver in de fooienpot vast een oude LPG tank krijgen.
Die dingen zijn gemaakt voor een dampdruk van >30 bar bij warm weer, dus dat beetje perslucht houden ze wel uit. Op de appendageplaat kan je goed een aansluitplaat lassen/schroeven, want die is heel dik.
Die gaslucht valt wel mee. Beetje zeepsop er in, tuinslang en goed over laten lopen. Uit mijn compressor komt ook een graflucht als het condens aflaat, zal wel een beetje inherent aan de reactie olie/water/lucht/warmte voor langere tijd opsluiten zijn.
Ik heb wel eens vaker een tank van Nieuwenhuijsen gehaald voor een compressor. Maar dat is minstens 10 jaar geleden; geen idee hoeveel LPG die inmiddels nog doet...
Op donderdag 10 oktober 2024 19:15:14 schreef benleentje:
[...]Dat is wel een goede tip. Helaas nu even geen geschikte vat voor liggen.
Toevallig zag ik er vanmiddag een paar bij de Gamma staan, ook toebehoren zoals een verfpistool, luchtpistool ect. hebben ze daar liggen.
Op deze staat dat je dagelijks de afsluiter moet openen om de troep eruit te laten lopen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 11 oktober 2024 19:09:54 (12%)
die 59 dB van die rechter Stanley is niet teveel - die kan je binnenshuis ook nog gebruiken.
een silent compressor betekent vaak een koelkast compressor, die hebben amper debiet. dat is best irritant als je af wilt blazen en de druk zakt meteen al in, en dat heb je met een klein tankje sowiso al.
Zo'n compacte Stanley voldoet bij mij prima om dingen schoon te blazen, banden oppompen, etcetera. Al 10 jaar ofzo. Neemt weinig plaats in en is niet zwaar om op te bergen. Ik waak er voor om hem niet langdurig achtereen te laten lopen, dus niet voor verfspuiten van grote objecten, daar lijkt hij mij niet geschikt voor.
Ik vind het een schatje! Kost ca €100. Hornbach
[Bericht gewijzigd door Spog2 op zaterdag 12 oktober 2024 00:11:58 (13%)
Golden Member
Ik heb exact dezelfde maar dan van het merk Airpress en in het blauw. Deze is ondertussen ook al meer dan 10 jaar oud.