Oh? De mijne doet anders zonder morren 6 bar bij een leuk volume en daarmee krijg je veel gedaan... Die 6 bar mag ik niet eens door m'n airbrushpistool jagen, daar mag maar 4 bar op het ventiel staan.
Ondanks de prijs van de compressor die ik er een jaar of 10 terug voor betaald heb (349 euro uit m'n hoofd),
De mijne doet ook zoiets. Ik gebruikte hem voor alle 2 mijn airbrushpistooltjes. Ik heb hem al een jaar of 30, was toen ook zoiets in prijs maar dan in guldens.
Maar veel volume en druk is relatief. Ik heb een compressor met, ik dacht een 200L tank die ik voor zandstralen gebruikte (ongeveer 1,5m lang, iets van 50 breed). Die doet 10 bar veel meer druk en veeeeel meer volume dan dat airbrush compressortje. De meeste compressors doen 10 bar en hebben een tank die veel groter is dan een ding met koelkast compressortje.
Op de zaak had ik een schroefcompressor met een vat wat iets van 500L was (schat ik) Die voorzag twee grote pneumatische slijpstraten van lucht. Die stond permanent te draaien. Daarmee vergeleken is een airbrush compressor en zelfs mijn straal compressor een astmatisch blazertje.
Maar on topic. Ik heb mijn airbrush compressor geprobeerd als stofblazer maar dat deed weinig. Mogelijk is de jouwe daar wel bruikbaar voor. Aan de andere kant, de opbrengst is waarschijnlijk meer dan zo'n spuitbusje dus voor de TS kan het voldoende zijn. Ik gebruik tegenwoordig een ESD veilige kwast en borstel en de wind buiten als blazer maar hier waait het eigenlijk altijd .
Dat van die statische opbouw is dus blijkbaar idd niet onbelangrijk want je schrijft:
zijn ze van huis uit niet ESD-veilig.
Goed dat ik het nu dan zeker weet.