Op zondag 13 oktober 2024 11:03:15 schreef KGE:
Kant en klare kits zijn er ook:
https://www.ebay.co.uk/b/bn_1303624
In mijn kever had ik destijds ook een eigengebouwd systeem zitten met de originele contactpuntjes als gever. Nadeel blijft dat het nokje nog steeds slijt en de contactpunten veel minder stroom voeren dan standaard en daardoor gaan oxideren. Dus toch na verloop van tijd storing.
Later een kant en klaar setje op gezet met een kunststofschijf met magneetjes en een klein doosje wat in de verdeler past waar alles in zit.
Heeft probleemloos gewerkt, zelfs nadat de auto meer dan 6 jaar stil had gestaan startte deze na enig doorstarten gewoon weer op.
Dat lijkt idd de goede die zou moeten werken maar....... zodra je verder de lijst met model ed. invult dan geeft ie opeens niets meer aan dus dat past kennelijk toch niet op de prinz!!
@ fcapri : met de VW bus ben ik daar in het verleden ook al eens mee bezig geweest, van een golf 1 de verdeler afgehaald met vonkversterker maar daarbij moest de verdeler wel de nodige bewerkingen ondergaan, eerst de tuit welke in het blok steekt afgedraait, daarna alles gemonteerd en ja dat werkte, maar toen kwan het volgende probleem, bij die oude blokken moest cil. nr. 3, 3 gr. minder voorontsteking hebben dan de rest, bij de golf zit er zo'n stalen kommetje welke door een poort met het hall element doorloopt met daarin 4 uitsparingen, om er 1 te verzetten moest er dus aan een kant van de goede uitsparing een paar mm afgehaald worden en aan de andere kant eraan gelast worden, na monteren bleek dat hij het helemaal niet meer deed dus ik denk dat het laswerk al was het maar iets, zoveel effect had dat de sensor het niet meer zag zitten letterlijk!! Dat was einde expirement!!