contactpunten vervangen door elektronische ontsteking

Het contactpuntsetje heeft niet het eeuwige leven...

Klopt, maar als het niet je dagelijkse vervoer is, dan is het geen groot probleem. Ik rij tussen de 3 ~ 6000 km per jaar met mijn 2CV, dan zou uitgaande van jouw voorbeeld de set contactpuntjes 5 jaar mee gaan.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Alles eens rustig doorgelezen, denk dat ik maar zoiets bestel en kijken wat het oplevert, moet wel het nodige veranderen maar daar zie ik het probleem niet in zitten, dat is voor mij voornamelijk die stomme "slimme" elektronica, je kunt nooit zien wat er gebeurt of wat er stuk is, met mechanisch ligt dat net iets anders, allen bedankt voor het meedenken, geweldig forum hier hoewel een heeeeeeeleboel boven mijn pet gaat vind ik het toch leuk om te zien hoeveel er door de div mensen bedacht en geëxperimenteerd word en ook werkend, dat geeft hoop in deze wegwerpmaatschappij!!!!!!

heb er 2 besteld omdat ik geen idee had van maten,

https://nl.aliexpress.com/item/1005006810017915.html?spm=a2g0o.order_l…
Deze heb ik er nu ingezet op een proefblok wel is waar omdat dat makkelijker werken en pas maken is, de schijf heb ik vervangen door een pertinax ring van 2 cm dik gemaakt van een stuk dat ik had liggen, met in de rand een magneetje welke uit die schijf komt in gelijmd, alles even proefgedraaid op de starter maar kon hem niet verleiden om een vonk af te leveren, met die losse schijf met die magneetjes er langs gehaald, langzaam en snel maar geen respons tot nu toe, geen idee waarom niet of wat er is mis gegaan, ook nog even die 2de eraan gehangen met het zelfde resultaat een beetje teleurstellend resultaat maar komende week maar eens verder zoeken.
Dit is de 2de tester
https://nl.aliexpress.com/item/1005005324630875.html

Heb hem nu eindelijk aan het vonken, alles voor de zoveelste keer losgehaald en weer opnieuw aangesloten en ineens knetterden de vonken eraf, wat ik nu vermoed is dat die module geen goede massa heeft gemaakt, dus in principe moet het nu werken,alleen alles op het goede blok monteren, we gaan het meemaken!!

[Bericht gewijzigd door old brumax op woensdag 6 november 2024 12:08:25 (15%)