Hallo,
ik ben op zoek naar leverancier of info over volgende kabel.
Kabel bevat 3G2,5mm², netwerkkabel en stuurstroom 4x 0.5 ofzo.
Alles was mooi afgeschermd en nog es degelijke afscherming aan buitenmantel.
Kheb deze soort kabel gezien in wat grote projecten maar nooit bij stilgestaan om es wat te noteren of fotos van te nemen.
Kben de site van LAPP kabel aan het bekijken maar vind niet wat ik zoek.
De verbruiker aangesloten op de kabel is een lichtgewicht, 24V 0.5A max, maar de kabel moet beetje degelijker zijn
Tasker kent dat soort dingen wel: https://www.tasker.it/en/products/data-network/code/?p=c735-l-s-z-h
Maar ze zijn naar mijn smaak al snel lomp.
Om brutaal een andere suggestie te doen; als het enigszins kan zou ik altijd proberen een standaard netwerk kabel toe te passen. 4 pair kabel kabel en connectoren zijn in alle kwaliteiten verkrijgbaar, van rommel tot industrieel.
Denk in dit geval aan POE en/of wat zelfgemaakte breakin/out kastjes. Ik zie veel Ethercon.
[edit]
Trek u van mij niets aan, maar afkortingen als `kben' en `kheb' staan in mijn ogen raar.
Is het zoveel moeite om die extra toetsaanslagen uit te voeren voor de mensen die u helpen?
[Bericht gewijzigd door Aart op (17%)]
https://eldra.nl/nl/1341-xpe-eo-ymekhaszh-ss-ov-met-hulpaders
Die hebben veel voor oppenbare verlichting.
Ethernet: 2x2 of 4x2?
Edit: Aart was me een beetje voor: dat is wel heel mooie kabel.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (61%)]
Ik vraag me af hoe dit norm technisch zit.
Normaliter zegt men dat door buis maar 1 groep mag en geen combi met data of stuurstroom (mits niet uit dezelfde groep/spanning)
Als het niet in een buis gaat, maar op een kabelgoot kun je net zo goed aparte kabels trekken.
En door de grond mag deze kabel weer niet (geen AS)
Dus ik snap het doel van TS niet zo goed..
Aart, mijn dank is groot! Dit is precies wat ik zocht.
Ik sta altijd open voor suggesties, brutaal of normaal aangebracht.
De bedoeling is om installatie winst en minder kabels naar 1 toestel.
Maar natuurlijk niet ten koste bedrijfszekerheid want die staat voorop!
Ethernet 2x2
Ik begreep uit de vraag van TS dat het 3g2,5 met hulpaders moest zijn voor een vaste installatie.
Maar als netwerkkabel volstaat, en het aansluitkabel is, dan is dat tasker kabel prima, dat is volop in gebruik on stage in studios en op podia.
[Bericht gewijzigd door revado op (14%)]
Op zondag 20 oktober 2024 11:46:44 schreef High met Henk:
Ik vraag me af hoe dit norm technisch zit.
Geen probleem, gewoon de juiste norm gebruiken.
Dit soort kabel word vooral gebruikt als hij in een connector uitkomt. Er zijn veel motoren met de motorkabels en data in één kabel op een ronde connector. Dat lukt niet met losse kabels én het is bedrijfszeker gebleken.