Ik vond een weinig gebruikte (110.000km) discovery 3 voor weinig waar de eigenaar al heel wat ombouw had gedaan naar een LR4 (verlichting, uiterlijk,...) als extra auto. Stond al 6j stil wegens een kapotte motor conrol unit, heb ik vervangen door een aftermarket en de TDV8 op 320pk gekregen hierdoor. Rijdt leuk, nu volgt de rest...
De uitdaging is om een nieuwe, moderne, 2din unit te monteren met camera's voor en achter, alle leuke snufjes erbij, ik dacht aan een Kenwood DMX821DABS omwille van de vele camera's en andere snufjes.
Maar, ik wilde ook graag het kleine schermpje bovenaan werkende houden. Daarvoor is er een kitje, deze: https://incartec.blob.core.windows.net/instructions/29-712.pdf
Waarom? Info over de luchtvering en off-road navigatie.
Nu, volgens wat ik lees kan je de beide niet tegelijk gebruiken, dit ivm de audio en stuurwiel bediening. Nu zou ik die laatste 2 toch niet op het kleine originele schermpje gebruiken maar wel de entertainment EN info over luchtvering en navigatie willen gebruiken, maar dan vanop het kleine touch-screen in de auto. Stuurwiel bediening zou ik dan aan de radio koppelen.
De originele versterkers en speakers zou ik ook willen behouden, aangezien hier het Dolby pro logic van Harman Kardon in zit, met een extra subwoofer in het kofferdeksel. Deze worden aangestuurd via optische links meen ik. zit ook weer een hele interface voor bij de kit om een andere radio unit te kunnen monteren.
Iemand een idee of dat kan?
Het is een niet alledaagse klus, een flinke uitdaging om dat netjes werkende te krijgen. Maar een grote meerwaarde als dat lukt. En voor mij vooral om de dochter verliefd te krijgen op dit speeltje...
[Bericht gewijzigd door Appel op (10%)]